42 درصد مبتلایان کرونا، جوان هستند

یکی از بزرگ‌ترین معماهای بیماری همه‌گیر کووید 19 این است که این بیماری فقط در افراد مسن یا افراد دارای مشکلات پزشکی اساسی همچون بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی باعث ایجاد عوارض جدی می‌شود.

از سوی دیگر گاهی اوقات افراد جوان و ظاهراً سالم و حتی اعضای کادر پزشکی که در معرض بیماران مبتلا به این ویروس قرار دارند، به بیماری مبتلا شده و حتی ممکن است جان خود را از دست بدهند.

در بسیاری از موارد ابتلای افراد جوان به کووید 19 تشخیص داده نشده و عوارض آن بعداً آشکار می‌شود. دانشمندان در تلاش برای یافتن دلایل بروز این رفتار از سوی ویروس کرونا هستند. به باور برخی متخصصان، این امکان وجود دارد که برخی از ما بتوانیم یک ترکیب ژنتیکی خاص داشته باشیم که باعث می‌شود به‌طور سخت‌تری به کووید 19 مبتلا شویم و در این رابطه تاکنون چندین تئوری ارایه شده است.

به‌تازگی گزارشی منتشرشده است که بر اساس تجزیه‌وتحلیل پروفایل سن موارد مثبت ویروس کرونا اعلام می‌کند که 42 درصد مبتلایان به کووید 19 در فاصله سنی بین 21 تا 40 سال هستند که این موضوع نشان می‌دهد افراد جوان و میان‌سال نیز می‌توانند به‌طورجدی مستعد این بیماری باشند.

برخی محققان معتقدند که میزان ورود ویروس به بدن یک فرد ممکن است تأثیر به سزایی در نوع و شدت ابتلای وی به بیماری داشته باشد یعنی اگر فردی مقدار زیادی ویروس دریافت کند، ممکن است شرایط وی بدتر شود.

برخی دیگر استدلال می‌کنند كه حساسیت ژنتیكی ممكن است نقش اصلی را در نوع ابتلا به کرونا ایفا کند. به‌عبارت‌دیگر، افرادی وجود دارند كه آرایش ژنتیکی‌شان آن‌ها را در برابر این ویروس آسیب‌پذیرترمی كند.

در این میان موضوع مهمی که باید به خاطر داشت، این است که صرفاً جوان بودن دلیلی بر مصونیت نسبت به ویروس کرونا محسوب نشده و اگرچه این ویروس عمدتاً قربانیانی با طیف سنی بالا داشته است، اما تعداد جوانانی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند، کم نیست.

به‌تازگی گزارشی در وب‌سایت پزشکی (Healthsite) منتشرشده است که بر اساس تجزیه‌وتحلیل پروفایل سن موارد مثبت ویروس کرونا اعلام می‌کند که 42 درصد مبتلایان به کووید 19 در فاصله سنی بین 21 تا 40 سال هستند که این موضوع نشان می‌دهد افراد جوان و میان‌سال نیز می‌توانند به‌طورجدی مستعد این بیماری باشند.

البته به‌طورقطع افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین افرادی که دارای مشکلات قلبی و کلیوی هستند به‌طور بیشتری در معرض ابتلا به این عفونت قرار داشته و در گروه افراد پرخطر دسته‌بندی می‌شوند.

در خاتمه مجدداً تأکید می‌شود اگرچه میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا ویروس جدید در بین افراد جوان بسیار کمتر از بیماران گروه‌های پرخطر فوق‌الذکر‌است، اما این گروه از جوانان باید به‌طورجدی مراقب شرایط سلامتی خود بوده و به خاطر داشته باشند که این بیماری می‌تواند آن‌ها را نیز به دردسر انداخته و از سوی دیگر حتی در صورت مقاومت سیستم ایمنی بدن آن‌ها در برابر ویروس، آن‌ها به‌عنوان ناقل می‌توانند ویروس را به اطرافیان خود منتقل کنند که هیچ تضمینی برای مقاومت این افراد در برابر کووید 19 وجود ندارد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا