تأثیر کرونا بر مصرف اینترنت دنیا

آماری که توسط مؤسسه KASPR Datahaus منتشر شده، حاکیست ایران در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مارس و در مقایسه میزان مصرف اینترنت با بازه زمانی ۱۲ تا ۱۴ فوریه از نظر فشار وارده بر زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی برای مصرف داده رتبه اول را در جهان کسب کرده است و کشورهایی مانند مالزی، اکوادور و کلمبیا رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

البته این فشار در کشورهای دیگری مانند ایتالیا، اسپانیا، سوئد، مالزی نیز قابل توجه بوده و همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعمال سیاست‌های قرنطینه و خانه نشینی میزان مصرف اینترنت افزایش می‌یابد.

بخش عمده این فشار بر اینترنت ناشی از استفاده از فضای مجازی برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده از خدمات پخش ویدئوی آنلاین است.

کاربران از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، آمازون و یوتیوب برای مشاهده برنامه‌های مختلف استفاده کرده‌اند. همچنین اجرای بازی‌های ویدئویی تعاملی و برگزاری گسترده ویدئو کنفرانس نیز موجب مصرف قابل توجه پهنای باند می‌شود.

بر طبق این گزارش بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تحت وب و حتی دولت‌ها برای مدیریت مصرف بی سابقه اینترنت در جهان مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها یا کاهش کیفیت خدمات ارائه شده گردیده‌اند.

در میان استان‌های مختلف ایران و بر اساس آمار روز ۲۴ مارس، بیشترین میزان افزایش فشار مصرف اینترنت مربوط به استان ایلام است و بعد از این استان، استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، خراسان شمال، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، لرستان، کردستان، فارس، اردبیل، گلستان، کرمانشاه، مرکزی، یزد، زنجان، بوشهر، سمنان، هرمزگان، همدان، خراسان رضوی و خوزستان رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

کمترین میزان افزایش فشار مصرف اینترنت هم مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان و در نهایت کرمان است که کمترین میزان افزایش مصرف اینترنت را بعد از شیوع ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا