کاوه مدنی برای همیشه از ایران رفت

کاوه مدنی، دانشمند، پژوهشگر و فعال محیط زیستی ایرانی، استاد مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن (امپریال کالج لندن) که طی سال‌های اخیر نقش بسیار پر رنگ و تاثیرگذاری در افزایش آگاهی عمومی نسبت به بحران آب در ایران و محیط زیست ایران ایفا کرده است، از ٢٦ شهریور ٩٦ با حکم عیسی کلانتری، معاون محیط‌ زیست شد و محل کار و زندگی‌اش را از لندن به تهران آورد.

کاوه مدنی متولد ٦٠ است و در سال ۱۳۸۸ مدرک دکترای تخصصی خود را در رشته مهندسی عمران و محیط ‌زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس گرفت و پس از آن دوره پسادکترای خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط ‌زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند. پیش از این مسئولیت محیط ‌زیستی، نام مدنی با چند جایزه علمی مرتبط با حوزه تحصیل و دانشش در ایران شناخته شد.

مدنی از معدود افرادی است که در سال‌های اخیر با مدرک و سابقه کاری دانشگاهی قابل ‌توجه در کشورهای غربی راهی ایران شد و مسئولیت دولتی نسبتا مهمی را – معاون معاون رئیس‌جمهوری – به دست گرفت به همین دلیل حضور او در این مسئولیت دولتی با نقد و نظرهای متفاوت و زیادی همراه شد.

در کنار تمام این نقدها، به تازگی تصاویری از مدنی منتشر شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد که ادعا شد مربوط به رقصیدن مدنی در ساختمانی متعلق به کشورمان در مالزی است. ادعایی که مدنی در پاسخ به آن لیست کشور‌هایی که به آن‌ها سفر کرده را فهرست کرد تا نشان دهد هنوز نتوانسته به مالزی سفر کند!

مدنی پس از انتشار تصاویر و حمله‌های رسانه‌های تندرو به او، در حالی که در سفر کاری در خارج کشور بود، از همانجا استعفا داد و استعفای او مورد پذیرش عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت تا دانشمند جوان و نخبه کشورمان که عضو کالج سلطنتی لندن و استادیار دانشگاه فلوریدا است، راهش را از مسئولیت در زادگاهش جدا کند و به مسیری برگردد که پیشتر برایش عناوینی مانند «دانشمند برجسته جوان در علوم زمین-۲۰۱۶» را به ارمغان آورده بود.

محمود صادقی، یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی در این خصوص مطرح کرد:«‏امروز از یک منبع موثق شنیدم کاوه مدنی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد!»

این در حالی است کاوه مدنی به واسطه پژوهش‌ها و تحقیقاتش، به ویژه در حوزه آب، فردی صاحب نظر و متخصص شناخته می‌شد که حضور او در هرم مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان این امیدواری را به وجود آورده بود که بتوانیم در خصوص بحران گسترده آب که گریبان کشورمان را گرفته، تصمیمات صحیح اتخاذ کرده و از این شرایط عبور کنیم. هرچند مدنی بار‌ها و بار‌ها در سخنرانی‌ها و گفت و گوهایش تاکید کرده که نه با بحران آب، که با ورشکستگی در این حوزه مواجهیم.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

یک دیدگاه

  1. ]
    هشداری به مدیران ارشد، مسئولین و مردم عزیز ایران
    مراقب نفوذی ها در چهره های موجه باشیم.
    روش نفوذ عوامل خودی و خارجی در مراکز حیاتی و حساس و جلب اعتماد برای زدن ضربه و اجرای مامریت بر علیه کشور و مردم.
    بررسی دقیق و تاریخی توطئه ها و خیانت های صورت گرفته توسط افراد یا دولت های استعمار گر و سلطه طلب و مطالعه اسناد و مدارک نشان می دهد که دشمنان ایران با توجه به حضور طولانی مدت در ایران و با تحقیق و بررسی با فرهنگ های متنوع و خصلت های ایرانیان بخوبی و بسیار دقیق آشنا شده و از این شناخت جهت نفوذ و ضربه زدن استفاده کرده اند. به همین دلیل مطالعه تاریخ نفوذ و جاسوسان خبره آنها و همچنین شناخت دقیق ویژگی ها و تفکرات و شیوه های استعمارگران کمک بسیاری به مقابله با این نفوذ می کند.
    نتایج این تحقیقات که در کتاب ها و خاطرات جاسوسان و نفوذی های استعمار گران پیر و روبه صفت انگلیس و فرانسه و استعمارگران نوین آمریکا و رژیم صهیونیستی و نهاد های متعدد بین المللی به آنها تاکید شده است این است که می گویند ایرانی ها خصلت های خاصی دارند که در عین اینکه بسیار خوب و پسندیده است ولی در عین حال بستر مناسب و آسیب پذیر جهت نفوذ و انجام ماموریت دشمنان است.
    جمع بندی اعترافات عوامل نفوذی استعمارگر نشان می دهد این ویژگی های ایرانیان را بعنوان نقطع ضعف جهت زمینه های نفوذ و جلب اعتماد مطرح می کنند:
    1- ایرانی ها بسیار عاطفی، خونگرم و حساس هستند.
    2- احساسات قوی ملی دارند و از این طریق خوب می توان آنها را فریب داد (در چهره یک فرد وطن پرست و ملی)
    3- احساسات و عرق قوی دینی و مذهبی دارند و این ابزار خوبی جهت فریب آنهاست (در چهره دین با سخنان دینی و ….)
    4- بسیار زود رنج هستند و زود عصبانی می شوند بنابر این می توان آنها را زود عصبانی کرد تا واکنش احساسی نشان دهند
    5- بسیار ساده لوح و زود باورند و اگر دروغ را بین واقعیات مخلوط کنید باور می کنند
    6- بسیار زود فریب می خوردند.
    7- زود قضاوت می کنند.
    8- خیلی اهل تحقیق و بررسی صحت و سقم موضوعات و مطالب نیستند
    9- بسیار لجبازند بنابر این می توان با روش هایی آنها را نسبت به دشمنان فرضی تحریک کرد
    10- اهل حاشیه رفتن هستند پس می توان سرشان را به حواشی مشغول کرد.
    بنابر این دشمنان ایران معتقدند برای نفوذ در بین مردم و دولت و مراکز حیاتی و حساس تصمیم گیری باید یا در چهره مدافع حقوق ملت ایران، یا چهره ای مذهبی و با ویژگی هایی که مردم ایران دوست دارند با صبر و حوصله و با سخنان جذاب از مشکلات و درد های مردم و حتی ارائه راه حل هایی برای مشکلات و نقد مدیران و نشان دادن چهره ی مردمی، اعتماد ملت و مدیران کلیدی را جذب کرده و در مراکز مهم نفوذ می کنند و به تدریج آنقدر پیش می روند که در زمان مناسب نقشه های شوم خود را بر علیه کشور و مرم اجرا کنند.
    تنها راه مقابله با این نفوذ: مراقبت، هشیاری، بیداری، بصیرت، احساساتی برخورد نکردن، عجولانه قضاوت نکردن، تحقیق و بررسی کردن، فریب سخنان داغ را زود نخوردن، بررسی دقیق سوابق فرد، هر مطلبی را زود باور نکردن، تصمیمات عجولانه نگرفتن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا