گرایش به تحقیقات حوزه سرطان، دعوتی از سوی خدا

دکتر لری کواک (Larry Kwak) از متخصصان سرطان شناسی در موسسه ملی سرطان آمریکا محسوب می شود. وی مدیر مرکز تحقیقات سرطان City of Hope، یکی از 60 مرکز آکادمیک تحقیقات جامع سرطان در این کشور است.  

دکتر کواک در گفتگو با churchtimes، از تلاش برای توسعه تحقیقات سرطان و تربیت پژوهشگران در این حوزه می گوید.

دوره کارورزی دبیرستان، عامل گرایش به تحقیقات سرطان

در طول یک دوره کارورزی تابستانی در دبیرستان، برخی از وظایف ابتدایی در آزمایشگاه یک بیمارستان را برعهده داشتم؛ اما پس از طی این دوره هر روز به مدت یک ساعت در کنار یک آسیب شناس (پاتولوژیست)، اسلایدهای سلول های سرطانی را زیر میکروسکوپ مشاهده می کردم.

این متخصص هر روز با طرح سوال هایی در مورد تکثیر سلول های سرطانی، من را به چالش می کشید و از من می خواست تا در مورد اینکه چطور سلول های ایمنی طبیعی که در این محل حضور دارند، می توانند برای مقابله با سرطان مورد استفاده قرار بگیرند؟

پس از این مقطع، تحصیلات من به سمت تحقیق و اکتشاف در حوزه سرطان معطوف شد؛ به همین دلیل در دانشگاه در رشته پزشکی تحصیل کردم تا بتوانم تحقیق در این حوزه را ادامه داده و روش های درمانی موثری برای بیماران (مبتلا به سرطان) کشف کنم.

واکسن سرطان

واکسن سرطان به شیوه ای مشابه واکسن های معمولی برای مقابله با بیماری هایی مانند فلج اطفال، آبله و کزاز، عمل می کند. به عنوان مثال، واکسن کزاز حاوی یک پروتئین است که به طور خاص از باکتری کزاز (tetanus bacteria) تولید و زمانی که به بدن تزریق می شود، سیستم ایمنی را فعال می کند.

در روش مشابه، واکسن سرطان می تواند حاوی یک پروتئین باشد که سطح سلول سرطانی را بررسی می کند. با تزریق واکسن، سیستم ایمنی برای شناسایی پروتئین بر روی سلول سرطانی و مقابله با آن فعال می شود. البته این روش درمانی برای مبتلایان به سرطان بوده و روش پیشگیری از سرطان نیست.  

هنوز بسیار زود است که بگوئیم واکسن سرطان می تواند به درمان منجر شود. اگرچه موفقیت هایی در مراحل پایانی آزمایش های بالینی بدست آمده اند، اما پتانسیل کامل این واکسن ها هنوز مشخص نیست.

تلاش برای تربیت نسل آینده پژوهشگران در حوزه تحقیقات سرطان

بدلیل 20 سال تحقیقات علمی در حوزه واکسن سرطان، از سوی مجله Time مورد تقدیر قرار گرفتم که افتخار بسیار بزرگی است. بسیار خوش شانس بودم که در تحقیقات ایمونوتراپی سرطان شرکت داشتم و تحقیقاتم، یکی از پژوهش هایی بود که به عنوان پایه موفقیتی که امروز در کلینیک های درمانی شاهد هستیم، استفاده می شود.

به عنوان نایب رییس و مدیر مرکز تحقیقات و درمان سرطان City of Hope، مسئولیت اصلی من، تربیت نسل آینده محققان و پژوهشگران در حوزه تحقیقات سرطان است.

چشم اندازم در این حوزه، جمع کردن و سرپرستی یک تیم تحقیقاتی برای انتقال کشفیات پایه از آزمایشگاه به تحقیقات بالینی و انجام نخستین آزمایش های بالینی انسانی درمان های جدید مانند نسل آینده ایمونوتراپی سرطان است.

مرکز تحقیقات سرطان City of Hope

یکی از اصول مورد توجه در این مرکز، رعایت فرهنگ تحقیقات مبتنی بر مراقبت از بیمار است. تمامی تحقیقاتی که در این مرکز انجام می شود، مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) است؛ اما آنچه تحقیقات این مرکز را منحصربه فرد می کند، زیرساخت استفاده از اکتشافات آزمایشگاهی در آزمایشات بالینی بر روی انسان است که می تواند بیشترین اثرگذاری را بر روی بیماران داشته باشد. این اقدامات در این مرکز تحقیقات دانشگاهی، با استفاده از سه واحد تولید داروهای جدید در سطح بالینی انجام می شوند.

دعوتی از سوی خدا

هرکدام از ما به نوعی برای کمک به دیگران دعوت شده ایم. احساس می کنم که دعوت خاص خدا در زندگی من، گرایش به سمت این حوزه (تحقیقات سرطان) است. هر روز با شوق رفتن به محل کار، تحقیق و امید به کشف برای کمک به بیماران از خواب بیدار می شوم.

خدا هرگز به انسان وعده نداده است که زندگی عادلانه، منصفانه یا کامل باشد. باید این واقعیت را بپذیریم که همه ما روزی از این جهان خواهیم رفت. اما معتقدم خدا در همه جا، هرجایی که فردی با بی عدالتی، رنج از بیماری، یا بدی مقابله می کند، وجود دارد.

ایمان به خدا، من را قادر می سازد تا بر روش های درمانی فوری و تأثیرگذار بر سلامت بیماران متمرکز شوم. حس حضور خدا در لحظاتی که به او شدیدا نیاز داریم، به بیماران کمک می کند تا از شرایط باورنکردنی و سخت (بیماری و روبرو شدن با مرگ) نجات پیدا کنند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا