رسالت اصلی جهاددانشگاهی مبارزه با عوام‌زدگی است

به گزارش سیناپرس به نقل از گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، با اشاره به مدرک‌گرایی اکثریت افراد و در مقابل ضعف فرهنگی موجود در جامعه اظهار کرد: افراد جامعه بیش از آموزش مهارت‌های زندگی به مدرک‌گرایی گرایش دارند و متأسفانه حتی در حوزه علمیه هم، اصول زندگی، تفاهم، تعامل و درک متقابل آموزش داد نمی‌شود و فرمول آموزشی در مراکزی چون حوزه و دانشگاه تضمین‌کننده زندگی نیست.
وی تصریح کرد: مدرک‌گرایی فرهنگ غلط موجود در جامعه است و همه انتظار پشت‌میزنشینی دارند در حالیکه باید غرور کاذب را از جوانان بیرون کشید. مگر با مدرک دکترا نمی‌شود کشاورزی کرد؟ با ابرازتأسف باید گفت شغل هست اما آدم کاری نیست!
وی با بیان اینکه متأسفانه اقتصاد مقاومتی آنگونه که باید در کشور پیاده نمی‌شود، عنوان کرد: واژه "قناعت" در بین مردم به فراموشی سپرده شده و مردم بیش از نیاز، مصرف می‌کنند. این مسأله با چراغ‌های روشن ادارات در روز قابل رؤیت است.
امام جمعه همدان یکی از خواسته‌های اصولی رهبر معظم انقلاب را عمل جهادگونه تمام مسئولان در حیطه مسئولیتشان برشمرد و گفت: متأسفانه مردم اطلاع چندانی از جهادی عمل کردن ندارند این در حالیست که نمونه بازرش را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه جهادی عمل کردن گذشتن از خود و خواسته‌های شخصی است، تأکید کرد: جهاددانشگاهی باید از جمله سازمان‌هایی باشد که همه کارکنانش از خود عبور کرده باشند.
طه‌محمدی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی ابتکارات مهم، کارآمد و مورد نیاز را مدنظر قرار دهد و به آن ورود پیدا کند، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با توجه به کم‌آبی استان می‌تواند در زمینه گیاهان دارویی کم‌آب‌بر و محصولات دیم چون زعفران، انجیر و پسته وارد شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید زوج‌های جوان به صورت مفصل با مهارت‌های زندگی آشنا شوند، عنوان کرد: بهتر است کتابی در این زمینه تألیف شود و در اختیار قشر جوان قرار گیرد تا آنها حتی پیش از ازدواج با مطالعه آن از آگاهی لازم برخوردار باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: با توجه به اینکه آمار طلاق رو به افزایش است بنابراین تلاش برای کاهش این معضل اجتماعی از اورژانسی‌ترین امور به شمار می‌آید که جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه وارد شود.
وی با اشاره به برگزاری آزمونی از محتوای کتاب آموزش مهارت‌های زندگی عنوان کرد: باید پس از توزیع کتاب، آزمونی گرفته شود تا میزان اطلاعات و آگاهی جوانان مورد ارزیابی قرار گیرد سپس اجازه ثبت ازدواجشان صادر شود.
طه‌محمدی با پیشنهاد ادغام بنیاد صیانت از خانواده استان با مرکز آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج جهاددانشگاهی واحد همدان تصریح کرد: کارشناسان و مشاوران این مراکز می‌توانند با همیاری یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف موردنظر گام‌های موثری بردارند کما اینکه با وجود رشد آمار طلاق در سایر استان‌ها، شاهد کاهش این واقعه در همدان هستیم.
وی یادآور شد: رادیو و تلویزیون باید در این زمینه وارد شده و برنامه‌های سازنده‌ای تدارک ببینند و حتی محتواهای آموزشی را می‌توان از طریق فضای مجازی به جوانان ارائه داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا