علوم پزشکی تهران طلایه دار علم

این نتایج از  رتبه‌بندی جدید دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا که در ماه May سال 2017 میلادی منتشر شده است به دست آمده  وبر اساس نظام رتبه‌بندی ESI یا همان Essential Science Indicators اعلام شده است. این نظام رتبه بندی میزان نفوذ علمی اشخاص، انستیتوها، مقالات وکشورها را در زمینه‌ها مورد مطالعه مشخص کند. این رتبه بندی معتبر و بی‌همتا بر اساس نتایج آماری به دست آمده از تعداد مقالات وضریب نفوذ آن‌ها مطابق پایگاه داده‌های Web of Science انجام می شود. بر این اساس روند‌های مهم در تحقیقات علمی، افراد وموسسات معتبر، رتبه کشورها، مجلات و مقالات و مشخص کردن خروجی تحقیقات و تاثیرش بر رشته مشخص می‌شود.بر همین اساس 42 نفر از  دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفته ‌اند. سهم دانشگاه علوم پزشکی تهران از این فهرست، شامل 22 دانشمند است که نماد حضور 52 درصد از کُل دانشمندان یک درصد پُراستناد علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

در رتبه‌بندی جدید، دکتر وفا رحیمی موقر و دکتر محمدعلی صحرائیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز برای اولین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پُراستناد کشور اضافه شده‌اند.  علوم پزشکی تبریز و بقیه‌الله، 4 نفر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 3 نفر، دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و شیراز، هرکدام 2 نفر و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، مازندران، زنجان و اراک هر کدام 1 نفر در بین دانشمندان یک درصد پُراستناد علوم پزشکی کشور حضور دارند.

مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ده ‌سال و دو ماه از اول ژانویه 2007 تا 28 فوریه 2017 بوده است و اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود. بر اساس فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور به تفکیک رشته موضوعی برحسب تعداد استناد نسخه ماه مارچ سال ۲۰۱۷ نظام رتبه‌بندی بین المللی ESI Essential Science Indicators، دکتر فرشاد فرزادفر (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس مرکز تحقیقات بیماری­های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران) در سطح جهانی موفق به کسب رتبه جهانی ۵۶۶ در حوزه ی پزشکی بالینی در میان تمام دانشمندان جهانی این رشتهو در میان دانشمندان ایرانی گروه پزشکی در رتبه نخست قرار گرفته اند.

 

دکتر فرزادفر، رییس مرکز تحقیقات بیماری­های غیر واگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و محقق برگزیده علوم بالینی و سلامت جشنواره­های مختلف کشور برای چهارمین سال متوالی است که در میان یک درصد دانشمندان برجسته جهان قرار می گیرد. لازم به ذکر است در گزارش رتبه بندی بین المللی ESI در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی نیز وی موفق به کسب عنوان یک درصد برتر دانشمندان دنیا شده بود.

غزال غضنفری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا