سرمایه‌گذاری در مرکز گل و گیاه شمال‌غرب؛ گامی به سوی شیراز سبزتر

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: تبدیل مرکز گل و گیاه شمالغرب شیراز (گویم) بعنوان یکی از زیر ساخت ها برای سرفرازی شیراز بعنوان شهر گل و بلبل و تحقق یکی از 15 پروژه شاخص کمیسیون با ظرفیت سرمایه گذاری موضوعی است که با محوریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز دنبال می گردد.

مسعود زارعی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه کمیسیون در مرکز تحقیق و تولید گل و گیاه شمال غرب شیراز  با محوریت بررسی موضوع سرمایه گذاری درباره این مرکز گفت: تعداد 15 پروژه شاخص خدماتی که مرتبط با افزایش و ارتقا  خدمات  شهرداری و ارتزاق و معیشت مردم است در کمیسیون تعریف شده است.

زارعی با بیان اینکه سیاست گذاری شورای ششم و کمیسیون این است که این تعداد پروژه در بازه زمانی مشخص به سرانجام برسد و شهروندان از بهره برداری و افتتاح این پروژه استفاده نمایند افزود: یکی از تاکیدات شورای ششم و کمیسیون این است که این پروژه حدالمقدر در پایان عمر این شورا به نتیجه برسند.‌

او با بیان اینکه یکی از پروژه شاخص  15 گانه،توجه به سرانه فضای سبز و نظارت مردم برای کنترل فضای سبز است خاطر نشان کرد:  با کنترل و دسترسی هوشمند سرانه فضای سبز توسط مردم می توانیم شاهد حفظ و توسعه روند رو به رشد فضای سبز باشیم.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا تاکنون در دو منطقه موضوع دسترسی و کنترل مردمی بر فضای سبز اجرا شده است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال نرم افزار برای کنترل  مردمی سرانه فضای سبز اعلام خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: با کنترل هوشمند فضای سبز ، وضعیت درختان شناسنامه دار و کنترل دار می شوند و شاهد توسعه فضای سبز در سطح مناطق براساس پارامترهای تعریف شده خواهیم بود .

این عضو شورا گریزی هم به موضوع تفکیک سازمان سیما و منظر  زد و گفت: به دلیل حجم اقدامات این حوزه در شهرداری ها ، در برخی از کلان شهرها سازمان سیما و منظر از یکدیگر مجزا شدند تا با تامین نیروی انسانی بیشتر بتوانند به سیمای شهر و فضای سبز آن توجه متمرکزی صورت بگیرد.

زارعی همچنین از نگاه ویژه شورای ششم بر موضوع کارگران فضای سبز به نام سبزبان ها یاد کرد و گفت: نگاه مدیریت شهری در کنار پاکبان ها در نظافت شهر به سبزبان ها در توسعه و حفظ و حراست از فضای سبز است .

زارعی در ادامه از ساماندهی بازارچه ها بعنوان  یک کار ارزشمند توسط سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری یاد کرد و گفت: در بررسی مجدد لایحه آیین نامه ایجاد بازارهای محلی با طراحی سنتی اسلامی، شاهد روند بسیار خوبی در بخش اقدامات و طراحی هستیم .

رئیس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورا درباره موضوع استفاده از توان سرمایه گذاران برای احداث مرکز تحقیق و تولید گل وگیاه گفت: در باره استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری  باید موارد بگونه ای دنبال شود که در کنار حمایت از بخش خصوصی  در پوشش فضای بصری شهر از تولیدات گل و گیاه متناسب ،مورد نیاز و با کیفیت  گل بهره ببریم و برای تحقق این موضوع باید سرمایه گذاری برای شهرداری و سرمایه گذار سود ده باشد.

زارعی از اختصاص یک فرصت دو هفته‌ای با محوریت رییس سازمان خدمات شهری و شهردار شیراز برای بحث های کارشناسی فی مابین سرمایه گذار و شهرداری درباره موضوع تولید گل و گیاه گویم خبر داد و گفت: در این فرصت پیش بینی شده باید در کنار پاسخگویی به دغدغه های سرمایه گذار و  نیازهای فضای سبز شهری، نتیجه کار مشخص گردد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز با بیان اینکه از سرمایه گذار در حوزه فضای سبز استقبال می کنیم در این جلسه نیز گفت: به همین منظور در سال گذشته فرآیند اجرای پروژه سرمایه گذاری به حوزه های مختلف شهرداری ابلاغ شده است.

هومان معصومی با تاکید بر این مطلب که بررسی توجیحی صفر تا 100 پروژه های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صورت می گیرد ادامه داد: روش ارایه پروژه های سرمایه گذاری به این صورت است که قبل از اینکه به کارشناسی ارائه داده می شود در جلسه های مشترکی مدل مالی پروژه ها موردبرسی قرار می گیرد.

او همچنین از فراخوان ورود سرمایه گذار به پروژه مرکز تحقیق و توسعه مرکز گل و گیاه شمالغرب شیراز در گویم صحبت کرد و گفت: در این روش سرمایه گذاری نیز باید منافع شهرداری و سرمایه گذار مدنظر قرار بگیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اشاره به پروژه های ۱۵گانه خدمات شهری شیراز، در خصوص دیگر دستورکار این جلسه گفت: ساماندهی دست فروشان، بارفروشان و اغذیه فروشان یکی از این پروژه ها است.

روح اله خوشبخت اضافه کرد:سیاست گذاری و برنامه ریزی در این راستا انجام می شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان داشت: در این زمینه مصوبه ای از کمیسیون عمران و حمل نقل ابلاغ شده بود موظف شدیم تا در این راستا لایحه ای را به شورا ارائه دهیم که در حین بررسی تهیه لایحه مشخص شد که آئین نامه ها و دستور العمل های قبلی در حقیقت پیش بینی های لازم را در این خصوص انجام داد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز نیز در این جلسه در خصوص طرح نوین ساماندهی دستفروشان گفت: در حال برون سپاری و ساماندهی بازارهای هفتگی هستیم و در پی چند مکان ثابت نیز برای دستفروشان هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور ساماندهی دستفروشان یک سامانه طراحی شده که کسانی که در حوزه دستفروشی فعالیت دارند باید در آن ثبت نام کنند و بعد از طریق سامانه زمان و مکانی که آنها میتوانند در آن مکان اقدام به دستفروشی کنند و صنف مورد نظر مشخص میشود ، این موارد از جمله اقدامات ما و گامهایی است که در زمینه ساماندهی این بخش صورت گرفته و با این کارمشخص میشود که فعالان این بخش کجا و در چه زمانی میتوانند دستفروشی کنند که البته به دنبال برون سپاری این پکیج نیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا