حضور ۳۰ کشور در مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص)

رییس بنیاد جایزه مصطفی (ص) از اعطای جایزه مصطفی(ص) به برگزیدگان پنجمین دوره این رویداد خبر داد و گفت: در این مراسم میزبان ۱۳۰ نفر از سیاستمداران، فناوران، خیرین و واقفین و فعالان رسانه‌ای در حوزه علم و فناوری از ۳۰ کشور هستیم.

به گزارش سیناپرس، مهدی صفاری‌نیا در نشست خبری امروز که در محل فرهنگستان علوم برگزار شد، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در اصفهان، گفت: این دوره اولین دوره‌ای است که مراسم اعطای جایزه در غیر از تهران و تالار وحدت برگزار می‌شود. در چهار دوره قبل، این رویداد در تالار وحدت تهران برگزار شد و طی آن از ۱۴ دانشمند جهان اسلام تجلیل به عمل آمد.

وی زمان برگزاری پنجمین جایزه مصطفی(ص) را روز دوشنبه، ۱۰ مهر عنوان کرد و یادآور شد: در این مراسم، میزبان ۱۳۰ نفر از سیاستمداران، فناوران، خیرین و واقفین و فعالان رسانه‌ای در حوزه علم و فناوری از ۳۰ کشور هستیم.

صفاری‌نیا با اشاره به حضور ۱۱ رئیس دانشگاه و رؤسای ۳ فرهنگستان کشورهای اسلامی در این دوره از مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص)، یادآور شد: ۵۰۰ نفر خیر در تامین مالی این مراسم مشارکت دارند، هر چند که اعتبارات این رویداد از سوی صندوق نیکوکاری جایزه مصطفی(ص) تامین می‌شود.

رییس بنیاد جایزه مصطفی(ص) با تاکید بر اینکه از سوی این بنیاد در زمینه «وقف علمی» و «نذر علمی» فرهنگ‌سازی شده است، خاطر نشان کرد: نذر علمی از سوی بانیان علمی صورت می‌گیرد که به صورت دائم بخشی از اموال خود و یا شرکت را نذر این جایزه کرده‌اند.

صفاری‌نیا افتتاحیه هفته جایزه مصطفی(ص) را از روز جمعه، ۷ مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری نشست شورای مشورتی کامستک، اعلام نتایج مسابقه دانش‌آموزی نور و رقابت علمی کنز (ویژه دانشمندان جوان کمتر از ۴۵ سال) و نهمین دوره نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ)، از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم خواهد بود.

در این نشست همچنین شقایق حق‌جوی، رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نهمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) با بیان اینکه این رویداد همزمان با مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد دانشمندان جهان اسلام فعال در حوزه‌های اولویت‌دار، در خصوص رفع چالش‌ها با استفاده از راهکارهای فناورانه بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.

وی ایجاد شبکه‌سازی میان این دانشمندان را از اهداف نشست استپ عنوان کرد و گفت: این شبکه ظرفیت بهم‌رسانی حل مسأله را دارد.

حق‌جوی اضافه کرد: در این نشست در حوزه‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده‌کاوی، فناوری‌های ارتباطی بیسیم، نانوفناوری، کاربردهای نانو غشاء، دارورسانی هدفمند و بیماری‌های خودایمنی که متناسب با تخصص و توان علمی دانشمندان برگزیده این دوره از جایزه مصطفی(ص) است، نشست‌ها و رویدادهایی برگزار می‌شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا