رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری خبر داد:
تبادلات علمی و فناورانه ایران و روسیه گسترش می یابد

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری از گسترش تبادلات فناورانه ایران با کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی و دو کشور CIS خبر داد و گفت: تبادلات علمی و فناورانه ایران و روسیه در زمینه بازارسازی جدید و تسهیل قوانین و استاندارد بین دو کشور توسعه پیدا می کند.

امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در گفتگو با سیناپرس گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه تبادلات فناورانه ارتباطات گسترده ای با کشورهای مختلف در زمینه آموزش متخصصان خارجی و استفاده از زیرساخت های فناورانه ایران برای آموزش متخصصان خارجی ایجاد کرده است.

وی افزود: همکاری فناورانه از جمله موضوع هایی است که شرکت های دانش بنیان به آن نیاز مبرمی دارند از اینرو ما با توجه به ارتباطات ایران با کشورهای مختلف و ظرفیت رایزنان فناوری کشور، نیازهای فناورانه شرکت های دانش بنیان و صنایع را برطرف می کنیم.

وی اظهارداشت: همچنین تبادلات فناورانه با کشورهای مختلف مانند چین، روسیه، آمریکای لاتین، ونزولا، کوبا و برخی کشورهای همسایه و کشورهای CIS (بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، فدراسیون روسیه و تاجیکستان) را گسترش داده ایم.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری خاطرنشان کرد: نگاه ویژه ای نیز پیرامون توسعه صادرات محصولات دانش بنیان داریم. اکنون برای تحقق این مهم زیرساخت های فیزیکی مانند خانه های فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی مانند چین، عراق، ترکیه، ونزولا و همچنین سوریه فراهم کرده ایم. امسال نیز قصد داریم زیر ساخت این مساله را در 5 تا 6 کشور دیگر از منطقه آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین فراهم کنیم. در منطقه CIS  نیز گفتگوهایی با یک یا دو کشور آغاز کرده ایم.

میرآبادی خاطرنشان کرد: ارتباط با کشورهای آفریقایی نیز برای ما بسیار مهم است. اکنون ما در کنیا خانه نوآوری و فناوری داریم. قصد داریم امسال نیز در دو کشور آفریقایی زیرساخت هایمان را توسعه دهیم.

وی اظهارداشت: همچنین در حوزه همکاری های کلان علم و فناوری هم بین معاونت علمی و فناوری و دولت روسیه تفاهم نامه ای در سه حوزه علم”، ” توسعه فناوری” و ” اقتصاد دانش بنیان” مبتنی بر ماموریت این معاونت امضا می شود. طبق این تفاهم نامه بنیاد علمی ایران و روسیه تبادلات علمی پیرامون بازارسازی جدید و تسهیل قوانین و استاندارد بین دو کشور خواهند داشت.

وی گفت: چنین تفاهم نامه ای به ایجاد بازار و بحث اقتصاد دانش بنیان دو کشور در زمینه زیست فناوری، نانو، هوش مصنوعی کمک شایانی می کند.

میرآبادی تصریح کرد: همچنین امسال در نظر داریم از شرکت های مدیریت صادرات حمایت کنیم؛ شرکت های مدیریت صادرات به تعداد بیشتری از شرکت ها خدمات  ارائه می دهند. این شرکت ها با شرکت های دیگر به منظور صادرات محصولات قرارداد منعقد می کنند. اکنون ایران در بیش از 40 کشور، کارگزار صادراتی دارد که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند.

گفتگو: فرزانه صدقی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا