آغاز عملیات نجات در ایستگاه فضایی بین المللی توسط روسیه

همین چند هفته پیش، مقامات ناسا نشت مایع خنک کننده از سایوز، یک فضاپیمای روسی متصل به ایستگاه فضایی بین المللی را مشاهده کردند. پس از هفته‌ ها تلاش، سرانجام دولت روسیه برنامه‌ هایی را در مورد چگونگی برنامه ‌ریزی برای انجام یک ماموریت نجات به ایستگاه فضایی بین ‌المللی برای کمک به بازگرداندن فضانوردان سرگردان خود به خانه به اشتراک گذاشت.

به گزارش سیناپرس،طبق گزارش های منتشر شده، مسکو اکنون یک فضاپیمای جدید را در ماه آینده به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد کرد. این فضاپیما سه خدمه را که در حال حاضر در مدار ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل برخورد شهاب سنگ به فضاپیمای اصلی آنها گیر کرده اند، به خانه می آورد.

گفتنی است، این شهاب ‌سنگ باعث نشتی در خطوط خنک ‌کننده فضاپیمای سایوز شد که می ‌توانست صدمات زیادی به بار آورده و فضانوردان را در صورت تلاش برای بازگشت به خانه در معرض خطر قرار دهد. آغاز یک ماموریت نجات به ایستگاه فضایی بین ‌المللی برای کمک به فضانوردان مستلزم داشتن صندلی‌ های کافی برای بازگرداندن تمام فضانوردان از ایستگاه است.

با توجه به اینکه فضاپیمای سایوز مستقر در حال حاضر برای سفر خدمه نامناسب به نظر می رسد، دیگر فضاپیمای آماده برای مواقع ضروری که یک فضاپیمای SpaceX Crew Dragon است تنها برای چهار نفر از هفت فضانورد مستقر در ایستگاه جا دارد. به این ترتیب، یک فضاپیمای اضافی مورد نیاز است تا بتواند همه فضانوردان را به خانه بازگرداند.

فضاپیمای جدید، سایوز MS-23، در ابتدا قرار بود سه فضانورد دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌ المللی ببرد تا جایگزین فضانوردان فعلی شود. به گزارش سیناپرس، با این حال، این فضاپیما بدون خدمه برای انجام ماموریت نجات به سمت ایستگاه نمی ‌رود. مقامات اعلام کردند که در حال حاضر هیچ‌کس در ایستگاه واقعاً در خطر نیست. در ادامه این ماموریت فضاپیمای سایوز MS-22 قدیمی تر به خانه بازخواهد گشت.

به گزارش سیناپرس، در حالی که ایستگاه فضایی بین ‌المللی قرار است در سال ۲۰۳۱ به سمت اقیانوس آرام حرکت کند و بازنشسته شود، هنوز هشت سال یا بیشتر برای انجام ماموریت ‌های مختلف از جمله برخی از آنها که انتشار گازهای دی اکسید کربن را دنبال می ‌کنند، باقی مانده است. با سایوز MS-23 که برای انجام یک ماموریت نجات به ایستگاه فضایی بین ‌المللی تنظیم شده است، حداقل می ‌توانیم اینگونه تصور کرد که همه فضانوردان سرنشین به زودی و ایمن راهی بازگشت به خانه خواهند شد.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: bgr

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا