پژوهش، در مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر شاهین آخوندزاده روز شنبه در اولین جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان دکترای پژوهشی گفت: در این کشورها، مراکز تحقیقاتی در کنار آموزش تحقیق را جدی می‌گیرند؛ شاید اگر در کشورما نیز در کنار مراکز آموزشی، پژوهش را جدی می‌گرفتیم، اکنون شرایط بهتری داشتیم. 
وی با تاکید بر اهمیت توانمندی فارغ التحصیلان دوره های دکترای پژوهشی، خطاب به آنها گفت: در دنیا هیچ اهمیتی ندارد که از کجا فارغ التحصیل شده باشید و یا عنوان درجه ای که کسب کرده اید چیست؛ بلکه آنچه اهمیت دارد آن است که توانایی هایی را که در کنار اساتید به دست آورده اید، بتوانید عرضه کنید.
در پایان این مراسم از چهار فارغ التحصیل برتر دوره دکتری پژوهشی تقدیر به عمل آمد. 

** سطح بالای توانمندی علمی فارغ التحصیلان اولین دوره دکترای پژوهشی 
قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: در اولین دوره دکترای پژوهشی (PHD بای ریسرچ) 70 نفر فارغ التحصیلان شده اند که از سطح توانمندی علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. 
آخوندزاده افزود: میانگین مقالاتی که هر یک از این افراد در دوره دکترا منتشر کرده اند، 4/5 مقاله بوده است؛ این میانگین بسیار بالا نشان دهنده موفقیت دوره است و اینکه افراد توانمندی وارد این دوره شده که بسیار توانمندتر فارغ التحصیل شده اند. 
وی ادامه داد: این افراد دوره دکترای پژوهشی خود را در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف ایران مانند تهران و شهید بهشتی گذرانده و در رشته های مختلف علوم پزشکی، بهداشتی و داروسازی مانند ایمونولوژی، ژنتیک و سلولی مولکولی فارغ التحصیل شده اند. 
آخوندزاده گفت: علاوه بر این که به این افراد از سوی وزارت بهداشت جایزه ای تعلق می گیرد، به تعدادی از آنها که بیشترین تعداد مقاله یا بیشترین مراجعه به مقاله و یا ثبت اختراع داشته اند، یک جایزه 50 میلیون ریالی برای شرکت در یک کنگره بین المللی ارایه می شود. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا