'افزایش تردید انگلیسی ها درباره انسانی بودن علل تغییرات آب و هوایی'

 این نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی 'اسکای نیوز' و در آستانه آغاز به کار کنفرانس بین المللی آب و هوایی سازمان ملل در پاریس انجام شده است، نشان می دهد که افکار عمومی انگلیس بطور فزاینده ای نسبت به اینکه فعالیت های انسانی مقصر اصلی تغییرات آب و هوایی هستند، تردید دارند.
بر اساس نظرسنجی اسکای نیوز، از هر پنج نفر انگلیسی، یک نفر معتقد است که فرآیند های طبیعی در مقایسه با انتشار دی اکسید کربن حاصل از فعالیت های بشری، نقش بیشتری در گرم شدن کره زمین دارد.
دو سال پیش و در یک نظرسنجی مشابه که موسسه افکار سنجی 'یو گاو' انجام داده بود، یک نفر از میان 14 نفر اعلام کرده بودند که انسان ها هیچ نقشی در ایجاد این مشکل (تغییرات آب و هوایی) نداشته اند.
نتایج این نظر سنجی در آستانه شروع کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در پاریس، منتشر شد. انتظار می رود که این کنفرانس تصمیماتی را در مورد کاهش چشمگیر گازهای گلخانه ای اتخاذ کند.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هم از جمله سران شرکت کننده در اجلاس پاریس است. حدود 150 نفر از سران و مقامات ارشد کشورهای مختلف در این اجلاس حضور خواهند داشت.
بر اساس گزارش اسکای نیوز، دیوید کامرون در صورت افزایش هزینه خانوارهای انگلیسی نمی تواند براحتی توافقنامه های کنفرانس آب و هوایی را به مردم این کشور بفروشد( بقبولاند).
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 54 درصد از مردم انگلیس مخالف برقراری مالیات سبز (مربوط به محیط زیست) بر بنزین، برق و مواد غذایی وارداتی هستند. تنها یک سوم از مردم انگلیس از برقراری مالیات اضافی بر محصولاتی که تولید آنها باعث انتشار گازهای گلخانه ای بیشتر می شود، حمایت خواهند کرد.
سازمان ملل از سران کشورهای جهان خواسته است تا (در کنفرانس پاریس) با قراردادی موافقت کنند که مانع از افزایش دمای متوسط کره زمین به دو درجه سانتیگراد که از نگاه اکثر کارشناسان، نقطه خطری برای تغیرات آب و هوایی است، شوند. در صورت موافقت با این قرارداد، میزان انتشار این آلاینده ها تا پایان سال 2050 به میزان 40 تا 70 درصد و تا پایان قرن بیست و یکم، 100 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
به گزارش اسکای نیوز، 'کریستیانا فیگرز' که ریاست مذاکرات سازمان مل را بر عهده دارد، گفت: 'من روز به روز اراده سیاسی بیشتری را مشاهده می کنم چرا که همه کشورها درک کرده اند که چقدر می توانند تاثیرگذار باشند. هیچ کشوری وجود ندارد که تاثیر منفی تغییرات آب وهوایی را احساس نکرده باشد. به همین دلیل است که امروز همه توجه ها به سمت فرصت های به وجود آمده برای کاهش میزان انتشار آلاینده ها است.'
این شبکه خبری افزود: سال 2015 در حال تبدیل شدن به گرم ترین سال است. دمای متوسط فعلی کره زمین حدود 15 درجه سانتیگراد؛ یعنی یک در جه گرم تر از آنچه قبل از انقلاب صنعتی بود، است. در دوره زمانی مشابه میزان دی اکسید کربن موجود در هوا از 280 واحد در میلیون تا 400 واحد در میلیون افزایش پیدا کرده است.
دکتر پائل ویلیامز از دانشگاه ریدینگ انگلیس نیز به اسکای نیوز گفت: 'هوای گرم احتمال وقوع سیل، موج های گرمایی و توفان را در انگلیس افزایش می دهد که در صورت ادامه انتشار ( این آلاینده ها)، این مشکلات بیشتر خواهد شد. 
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه 'در سیستم آب و هوایی، یک تاخیر زمانی وجود دارد' گفت: 'ما در حال حاضر مشکلاتی داریم که تا به حال با آن روبرو نبوده ایم چرا که دهه ها طول می کشد تا سیستم آب و هوایی به (انتشار) دی اکسید کربن واکنش نشان دهد. بنابراین اگر همین امروز هم بشدت میزان انتشار آن را کاهش دهیم، مشکلات زیادی برای آینده وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که ما نیاز به یک اقدام فوری داریم.'

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا