آغازسومین کنفرانس بین المللی سنجنده ها ومدل ها درفتوگرامتری و سنجش از دور

 در این کنفرانس سه روزه 42 استاد دانشگاه و متخصص از 15 کشور آمریکا، آلمان، انگلیس، رومانی، هند، ترکیه، پاکستان، کانادا و استادانی از دانشگاه های تهران، خواجه نصیر، تهران، تربیت مدرس حضور دارند.
در این کنفرانس که تا چهارم آذر ماه ادامه دارد جدیدترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری در حوزه های مرتبط با تولید و روش های بکارگیری اطلاعات مکانی به منظور پایش و مدیریت محیط زیست در قالب مقالات علمی، سخنرانی و کارگاههای آموزشی ارائه می شود.
دبیر سومین کنفرانس بین المللی سنجنده ها و مدل ها درگفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد اهداف برپایی این کنفرانس گفت: تلاش کردیم متخصصان فن این حوزه را گردهم آوریم ، 30 تن از این متخصصان در استفاده از تکنولوژی اطلاعات ماهواره ای و تصاویر آن، سنجنده های موقعیت یاب GPS و استفاده از تصاویر هوایی پهباد فتوگرامتری جهت تهیه نقشه های سه بعدی و پایش های محیطی و خطرات از بهترین ها هستند.
وی استفاده ازسنجنده های علوم نقشه برداری درکمک به مدیریت بحران و مخاطرات طبیعی را اصلی ترین اهداف این کنفرانس عنوان کرد.
حسین عارفی، اصلی ترین محورهای این کنفرانس را تهیه نقشه و مدل سازی وضعیت کنونی محیط و نقشه های سه بعدی شهری و پایش و چگونگی تغییرات محیطی در زمان های مختلف همچون خشکسالی و میزان رشد جمعیتی با تصاویر ماهواره ای دانست.
تحلیل و برداشت ابر نقاط سه بعدی، شبیه سازی و مدل سازی مکانی، داده کاوی و کشف دانش مکانی – زمانی، تحلیل تصاویر SAR، تکنیک ها و مدل سازی، تحلیل تصاویر هوایی و ماهواره ای برای تهیه داده مکانی، تهیه و پایش نقشه پوشش و کاربری اراضی با استفاده از تصاویر ماهواره ای، پایش و مدل سازی کاربری زمین و مطالعات تغییرات پوشش زمین، شناسایی اهداف و جداسازی طیفی در تصاویر ابر طیفی، کاربرد تصاویر حرارتی در مطالعات دریایی و زمینی از محورهای دیگر این کنفرانس است .
تلفیق داده ها و سنجنده ها در سنجش از راه دور، سنجنده ها و روش های مختلف تولید مدل رقومی زمین، نقشه برداری پهپاد به منظور محیط زیست، بینایی کامپیوتری و فتوگرامتری برد کوتاه، سیستم های مکانی پشتیبان تصمیم و تصمیم گیری مکانی چند معیاره، مدیریت ریسک و مخاطرات طبیعی با استفاده از تصاویر ماهواره ای و سیستم اطلاعات مکانی، آشکار سازی تغییرات و تحلیل چند زمانه، طبقه بندی در تصاویر ماهواره ای اپتیک و رادار محورهای دیگری است که عارفی بدان اشاره کرد .
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشکده فنی دانشگاه تهران در مورد تعداد مقالات ارائه شده در این کنفرانس نیز گفت : 75 مقاله به صورت شفاهی و 74 مقاله در قالب پوستر در این کنفرانس ارائه می شود ، از بین 74 مقاله شفاهی 9 سخنران کلیدی از کشورهای مختلف ، مقالات خود را ارائه می کنند .
دبیر کنفرانس گفت: نخستین کنفرانس فتوگرامتری در سال 2011 و دومین آن در سال 2013 در تهران برگزار شد.
این کنفرانس عصر امروز و روزهای سه شنبه و چهارشنبه با برگزاری نشست ها و پنل های تخصصی همراه با ارائه مقالات علمی ادامه دارد .
این کنفرانس بین المللی توسط دانشکده مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی دانشگاه تهران و بامشارکت و حمایت علمی دانشگاه ها و مراکز ملی و بین المللی همچون موسسه بین المللی فتوگرامتری و سنجش از دور ، سازمان فضایی آلمان ، مرکز پژوهشی علوم زمین آلمان در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا،سومین کنفرانس بین المللی سنجنده ها و مدلها در فتوگرامتری و سنجش از دور ، توسط دانشکده مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی دانشگاه تهران و با مشارکت و حمایت علمی دانشگاهها و مراکز متعدد ملی و بین المللی از جمله موسسه بین المللی فتوگرامتری و سنجش از دور (ISPRS) ، سازمان فضایی آلمان (DLR)، مرکز پژوهشی علوم زمین آلمان (GFZ) برگزار می شود و تا 4 آذرماه ادامه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا