پاکستان خواهان استفاده از تجربه ایران در ایجاد پارک علم و فناوری است

نور محمد جادمانی روز چهارشنبه در نشستی که در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد، گفت: علم و فناوری جدید حد و مرز ندارد، در حال گسترش است و مرتب ایده ها و مهارت های جدیدی مطرح می شود؛ به همین دلیل پاکستان مایل به گسترش همکاری با ایران در این عرصه است.
در این نشست که رئیس پارک علم و فناوری استان، تعدادی از پژوهشگران، محققان و مدیران شرکت های دانش بنیان ، مراکز رشد و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی حضور داشتند، سفیر اسلام آباد اضافه کرد: پاکستان یک پارک علم و فناوری رسمی در دانشگاه مرکزی و یک مورد هم در ایالت پنجاب دارد.
وی در ادامه با بیان اهمیت شرکت های دانش بنیان در توسعه فعالیت های اقتصادی، علمی و اجتماعی خواهان همکاری دو کشور در زمینه پارک علم و فناوری شد. 
جادمانی همچنین از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک علمی و فناوری میان دو کشور استقبال کرد و گفت: می توان در مورد آی تی و تکنولوژی اطلاعات همکاری کرد.
وی تصریح کرد: بحث همکاری میان دو ایران و پاکستان در این عرصه از طریق وزارت امور خارجه دو کشور بررسی شود تا بتوان به نتیجه مطلوب و مورد نظر دست یافت.
جادمانی و هیات همراه امروز در سفر به خراسان جنوبی با تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، فعالان اقتصادی و استاندار خراسان جنوبی دیدار و از باغ تاریخی اکبریه و مدرسه شوکتیه بیرجند بازدید می کند .
همچنین وی و هیات همراه روز پنجشنبه در سفر به شهرستان فردوس با فرماندار و فعالان اقتصادی دیدار و گفت و گو خواهد کرد و از تعدادی بناهای تاریخی و فرهنگی فردوس نیز دیدن می کند.
همچنین در نشست مذکور علی دوستی رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به راه اندازی این پارک در پنج سال قبل اشاره کرد و گفت: این پارک هر چند در زمینه های مختلف فعالیت دارد، اما عمده فعالیت های آن می توان به آی تی، گیاهان دارویی، الکترونیک، معدن، انرژی های نو و تجدید پذیر اشاره کرد.
وی با بیان ظرفیت ها و قابلیت های پارک علم وفناوری ایران در خراسان جنوبی اضافه کرد: دو کشور همسایه می توانند در کنار هم تکمیل کننده دو قطب فناوری و اقتصادی در منطقه باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به قرابت های فرهنگی و قومی دو کشور آینده بسیار خوبی برای همکاری خصوصا استان خراسان جنوبی در این عرصه و توسعه تجارت، بازرگانی و اقتصادی وجود دارد.
دوستی در ادامه به ظرفیت های خراسان جنوبی برای همکاری با پاکستان در عرصه علمی و فناوری اشاره کرد و افزود: می توان علاوه بر همکاری در زمینه آی تی، گیاهان دارویی به ایجاد صنایع مرتبط در همکاری با پاکستان بهره مند شد.
وی با بیان تعامل مرزی از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود به برپایی نمایشگاه مشترک فناوری با پاکستان اشاره کرد و یادآور شد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی آماده همکاری در برگزاری نمایشگاه محصولات فناوری با پاکستان است.
پارک علم و فناوری یک مجموعه سازمانی است، هدف آن کمک به افزایش ثروت، تجاری سازی محصول، افزایش قدرت رقابت، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه ای و ایجاد فعالیت های علمی و مهندسی و … است.
به گزارش ایرنا ,در این نشست تعداد شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و … خراسان جنوبی بیش از 170مورد اعلام شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا