گزارش ویدئویی از پرتاب موفقیت آمیز تلسکوپ فضائی هند

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، تلسکوپ فضائی فوق الذکر توسط یک راکت ماهواره بر ساخت هندوستان با نام PSLV-C30 راس ساعت ده صبح به وقت محلی روز دوشنبه ششم مهر از مرکز فضائی شریهاریکوتا Sriharikota در ایالت جنوبی آندرا پرادش Andhra Pradesh به فضا پرتاب شد .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، این فضاپیمای مشاهده گر ، یک و نیم تن وزن داشته و کلیه مراحل طراحی و ساخت آن توسط مرکز ملی برنامه ریزی تحقیقات فضائی این کشور Indian Space Research Organization انجام شده است .

 یکی از مدیران ارشد سازمان فضائی هندوستان که نام وی اعلام نشده است ، در باره این ماموریت اعلام کرد : ” این مشاهده گر فضائی ، پس از استقرار در محل ماموریت خود در فاصله 650 کیلومتری زمین ، به بررسی اجرام کیهانی و ستارگان می پردازد . البته راکت ماهواره بر پی اس ال وی به همراه این مشاهده گر ، قرار است شش ماهواره دیگر را نیز به مدار زمین منتقل کند که این ماهواره ها به کشورهای کانادا ؛ اندونزی و انگلستان تعلق دارند . “

در خاتمه لازم به توضیح است که همزمان با انجام موفقیت آمیز این پروژه  ؛ هندوستان به عنوان چهارمین کشور جهان که توانائی دستیابی به تکنولوژی مشاهده گر فضائی را داشته ، شناخته می شود . سه کشور دیگر که در حال حاضر دارای این فناوری فضائی هستند عبارتند از : ایالات متحده آمریکا ، روسیه و ژاپن .

منبع1 

منبع 2

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا