صنعت بازی های ویدئویی، بازار جهانی غیرقابل اشباع

مجید سعادتجو، کارشناس فناروی اطلاعات در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان اظهار داشت: در حوزه فناوری های دیجیتال با هیچ عنوان یا متد و یا وسیله ای مواجه نیستیم که نتوان از آن درآمد کسب کرد.
سعادتجو اضافه کرد: در این حوزه تمام ابعاد زندگی مانند خرید و فروش یا پژوهش های علمی یا پیاده سازی الگوها و حتی تفریحات و سرگرمی های خاص را در دست دارید.
وی ادامه داد: در این صنعت می‌توان با بازی کردن درآمد قابل و میلیونی داشت.
این کارشناس فناروی اطلاعات تصریح کرد: صنعت بازی های ویدیویی علاوه بر اینکه ساخت آنها چه در زمینه بازی ویدیویی چه در زمینه ی سخت افزاری مانند ساخت کنسول ها درآمدزایی قابل توجهی دارد تولیدات آن نیز منجر به درامد زایی می شود.
وی افزود: در سال میلادی گذشته درآمد کشور هند از بخش نرم‌افزاری این حوزه از کل درآمد حاصل از فروش نفت کشور عربستان بیشتر بوده است.
سعادتجو یادآور شد: حال موضوع شگفت انگیز این است برعکس بسیاری از افراد که به این تولیدات به چشم سرگرمی نگاه می کنند، برخی افراد آنرا ابزار کار خود می دانند.
وی اضافه کرد: امروزه در دنیا برخی از این افراد بازی خود را فیلمبرداری می کنند و یا به صورت آنلاین و یا آفلاین در سایت های مرتبط به آن منتشر می کنند که به این افراد اصطلاحاً استریمر می گویند.
این کارشناس فناروی اطلاعات اذعان داشت: استریمرها به ازای بازدید خوردن ویدیو های خود، پول دریافت می کنند و همچنین رویدادهای مختلفی مانند لیگ ها و مسابقات ماراتونی و یا حذفی برای استریمر ها برگزار می شود که این هم درآمد قابل توجهی دارد.
وی ادامه داد: برخی از این رویدادها با اهداف خیریه برگزار می شود که اخیرا در یکی از آنها حدود ۱۰ میلیون دلار پول برای اهداف خیریه ای جمع شده است.
سعادتجو خاطرنشان کرد: در کشور ما هم تکنولوژی استریم در بازی های موبایلی خصوصاً در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است افرادی بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند اما این حوزه به راحتی  اشباع نخواهد شد و می توان گفت در آینده با افرادی در کشورمان روبرو هستیم که خود را یک گیمر حرفه ای می دانند.

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا