نخستین لحظه شکل گیری جهان چگونه بود؟

به گزارش سیناپرس، تیمی از محققان در حال بررسی شرایط جهان هستی در اولین لحظات شکل گیری آن هستند. هدف مطالعات فوق، این است که بفهمیم اولین لحظات کیهان درست پس از انفجار بزرگ چگونه بوده است. برای کمک به این امر، گروه هایی از شش دانشگاه بریتانیا با همکاری رصدخانه سیمونز که  ۵۳ هزار متر بالاتر از صحرای آتاکاما در شیلی قرار دارد، تلاش خواهند کرد.

این رصدخانه خانه یک تلسکوپ عظیم ۷ و نیم متری و همچنین سه ابزار کوچکتر در اختیار دارد که می توانند پس زمینه مایکروویو کیهانی را اندازه گیری کنند. پس زمینه مایکروویو کیهانی یا CMB اساساً گرمای باقیمانده از زمان تولد جهان ما است. 
همچنین قرار است محققان بریتانیایی حاضر در این مطالعه دو تلسکوپ اضافی بسازند که به افزایش حساسیت ابزارهای رصدخانه کمک می کند. گفتنی است تا امروز دانستن اینکه اولین لحظات کیهان چگونه به نظر می رسید نامشخص است، اگرچه می دانیم جهان هستی در لحظات آغازین خود  با  سرعت زیادی تغییر کرده و منبسط می شد.

به گزارش سیناپرس، تحقیق فوق بسیار مهم است، زیرا اگر بتوانیم آن لحظات مهم اولیه را درک کنیم، شاید دانشمندان بتوانند درک عمیق تری از چگونگی ادامه شکل گیری جهان پس از آن ثانیه های آغازین را داشته باشند.

از سوی دیگرممکن است ابزارهایی مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب بتوانند عمیق ‌تر از قبل به جهان نگاه کرده و به خصوص اگر مدل‌ های جدیدی برای داده‌ها ایجاد کنیم، قادر به حل معمای آفرینش شوند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: bgr.com
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا