ناامنی غذایی باعث افزایش خطر سکته قلبی می شود

به گزارش سیناپرس، محققان برای این مطالعه، 16 موش را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه در طول مطالعه، مقادیر معمولی غذا را دریافت می کرد، در حالی که گروه دیگر سه دوره رژیم غذایی محدود (60 درصد از مصرف روزانه غذای معمولی آن ها) و به دنبال آن سه هفته رژیم غذایی عادی را تجربه می نمود.

در پایان این مطالعه، محققان از اولتراسوند برای ارزیابی عملکرد قلب و کلیه موش ‌ها استفاده کردند و برای ارزیابی حساسیت به انسولین، که معیاری برای چگونگی پردازش قند توسط بدن است نیز، از آن ها آزمایش خون گرفتند. 

محققان آمریکایی دانشگاه جرج تاون واشنگتن می گویند، در پایان مطالعه، ما دریافتیم موش هایی که چندین چرخه کاهش و بازیابی وزن بدن را تجربه کردند، عملکرد قلب و کلیه آن ها کاهش یافته بود. آن ها همچنین مقاومت بیشتری به انسولین داشتند که می تواند دلیلی برای دیابت باشد.به گزارش سیناپرس،  این یافته‌ ها همچنین سوالاتی را در مورد سلامت عمومی با توجه به همه ‌گیری کووید-19 مطرح می‌ کند. برای مثال این که آیا افرادی که در نتیجه قرنطینگی و تأثیرات اقتصادی، در دسترسی به غذا مشکل داشتند، در سال‌های آینده با افزایش خطر بروز مشکلات قلبی عروقی مواجه خواهند شد یا خیر.

محققان اظهار داشته اند، ما هنوز باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام دهیم، اما یافته‌ های تحقیقاتی فعلی ما نشان می دهند که هر چه رژیم غذایی محدودتر باشد، پیامدهای آن بر سلامت نیز می تواند نامطلوب تر باشد. 

به گزارش سیناپرس، این مطالعه در نشست سالانه انجمن فیزیولوژیک آمریکا و در طول جلسه زیست‌شناسی تجربی  (EB) 2022در فیلادلفیا ارائه شده است.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا