این کودکان بیشتر در معرض کرونا قرار دارند

به گزارش سیناپرس، شواهد موجود نشان می ‌دهد که کمتر از ۲۳ درصد از افراد ۱۸ ساله یا کمتر که آزمایش ویروس آنها مثبت بود، در نهایت در بیمارستان بستری شدند. به گفته محققان، از این تعداد، حدود ۳درصد دچار عوارض جدی سلامتی شدند.

پژوهشگران همچنین در بررسی های خود دریافتند بیشترین خطر ناشی از ابتلا به کرونا در گروه سنی کودک و نوجوان به بازه سنی ۱۰ تا ۱۸ سالگی تعلق داشته و خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در این رده سنی حدودا ۲/۲ برابر بیشتر از کودکان کوچکتر است.
این یافته ها بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها تا تابستان گذشته و پیش از ظهور نوع اومیکرون در بیشتر نقاط جهان و قبل از در دسترس بودن واکسن برای افراد زیر ۱۶ سال است. به گزارش خبرگزاری sinapress،پروفسور استفن فریدمن متخصص بیماری های اطفال و اورژانس در موسسه تحقیقاتی بیمارستان کودکان آلبرتا و دانشگاه کلگری در کانادا و یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه، گفت: بررسی های ما نشان می دهد اگر کودکان آنقدر بیمار باشند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند، پیامد های شدیدی را تجربه می کنند. والدین باید توجه کنند که گروه سنی کودکان ۱۰ تا ۱۸ ساله به طور خاص در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به نوع شدید کرونا بوده و اگر این افراد دارای بیماری های زمینه ای باشند، شرایط برایشان به مراتب حادتر خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، این موضوع در حالی عنوان می شود که شواهد آماری نشان می داد در طول سال اول همه ‌گیری، کودکان و نوجوانان در خطر کمتری برای ابتلا به کووید-۱۹ و عوارض جدی پس از آن قرار داشتند. متاسفانه  این روندها با ظهور نوع دلتای ویروس کرونا در بهار گذشته تغییر کرد.

برای این مطالعه، فریدمن و همکارانش داده‌های بیش از ۳ هزار فرد ۱۸ساله و جوان ‌تر را که در ۴۱ اورژانس بیمارستانی در ۱۰ کشور بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، بیش از ۶۰ درصد از جوانانی که در این تجزیه و تحلیل شرکت کردند، اهل ایالات متحده بودند و ۱۵ درصد آن ها حداقل یک بیماری مزمن داشتند که شایع ترین آنها اختلالات عصبی و رشدی بود. به گزارش سیناپرس، یافته های محققان نشان می دهد طی ۱۴ روز پس از مثبت شدن آزمایش، ۷۳۵ نفر یا ۲۳ درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه به دلیل کووید-۱۹ در بیمارستان بستری و ۳ درصد دچار عوارض شدید از جمله مشکلات قلبی و ریوی و MIS-C یا سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان شدند. 

به گفته محققان، چهار نفر از کودکانی که در آنالیز قرار گرفتند، بر اثر ویروس و عوارض مربوط به آن جان باختند. در خاتمه گفتنی است سرپرست این تیم مطالعاتی اعلام کرد هنوز مشخص نیست گسترش سویه اومیکرون چه تاثیری در شرایط فوق داشته باشد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به ست آمده از آن،  ساعاتی پیش در آخرین شماره مجله تخصصی  JAMA Network Open منتشر شد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا