5 کتاب خواندني به پيشنهاد بیل گیتس

بیل گیتس به‌عنوان نمادی از یک انسان موفق شناخته می‌شود و بسیاری از افراد در سراسر جهان دوست دارند تا بدانند که در مغز این فرد چه می‌گذرد. در این میان یکی از بهترین روش‌های شناسایی ذهن یک فرد را می‌توان دانستن کتاب‌هایی دانست که او می‌خواند. بیل گیتس به‌تازگی کار را برای بسیاری راحت کرده است و به‌تازگی تعدادی از کتاب‌های محبوب خود را معرفی کرده و پیشنهاد می‌کند که همه این کتاب‌ها را بخوانند. در ادامه این پنج اثر را به‌صورت مختصر برای شما معرفی می‌کنیم:

کتاب اخراج: فقر و منافع در شهر آمریکایی. اثر متیو دزموند (Matthew Desmond)

این کتاب که در سال 2016 نوشته شده است، اثر نویسنده‌ای است که در سال 2017 جایزه پولیتزر را به خود اختصاص داده است. گیتس درباره این موضوع می‌گوید: «این کتاب واقعا ارزش خواندن دارد و هرکسی که می‌خواهد درک بهتری از فقر در آمریکا داشته باشد، باید این کتاب را مطالعه کند.»

کتاب بهترین کاری که می‌توانستیم بکنیم: خاطرات مصور. نوشته تای بیو (Thi Bui)

گیتس این کتاب مصور را شگفت‌آور می‌داند. این کتاب توسط دختر یک مهاجر ویتنامی نوشته شده است که پس از سقوط سایگون به آمریکا آمده است. این کتاب درباره تاریخچه این مهاجرت و عذاب‌هایی است که این خانواده برای رسیدن به امنیتی متحمل شده‌اند.

کتاب باورم کن: تصویرسازی عشق، مرگ و موسیقی جاز چیکن. نوشته ادی ایزارد (Eddie Izzard)

گیتس موارد مشابه زیادی با ایزارد در اختیار دارد و برای مثال هر دو نفر مادران خود را در دوران مدرسه و به خاطر سرطان از دست داده‌اند. بااین‌وجود این مورد تنها چیزی نیست که موجب شده است تا گیتس از کتاب او تعریف کند. او درباره این کتاب می‌گوید: «باید میزان سورئال بودن، ساختار فکری و طنز انتقادی این داستان را تجربه کنید.»

کتاب همدردی کننده. اثر ویت تانه نگویان (Viet Thanh Nguyen)

این کتاب توسط یک نویسنده ویتنامی نوشته شده است که جایزه معتبر پولیتزر را دریافت کرده است. گیتس درباره این کتاب می‌گوید: «بیشتر داستان‌های جنگی درباره این هستند که باید طرف کدام جبهه را بگیریم. این کتاب به نویسنده اجازه نمی‌دهد که به‌راحتی از آن دل بکنید.»

کتاب انرژی و تمدن: یک تاریخ. اثر واسالو اسمیل (Vaclav Smil)

گیتس یکی از هواداران اصلی اسمیل است و درباره این کتاب می‌گوید: «همان‌طور که مردم منتظر نسخه جدید فیلم‌های جنگ ستارگان هستند، من منتظر کتاب جدید اسمیل می‌مانم. او در این کتب به عمق رفته و توضیحاتی کامل درباره نوآوری در قابلیت‌های بشر برای تبدیل انرژی به گرما و نور ارائه می‌کند. او در این کتاب نشان می‌دهد که چه چیزهایی به‌عنوان نیروی محرکه پیشرفت فرهنگ و اقتصاد در 10 هزار سال اخیر مطرح بوده‌اند.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا