30 درصد از بیماران مبتلا به صرع مقاوم به دارو هستند

 دکتر حسین پاکدامن امروز چهارشنبه دردوازدهمین کنگره بین المللی صرع که در سالن همایش رازی برگزار شد، افزود: حدود 700 هزار نفر در کشور از بیماری صرع رنج می برند و این آمار قابل توجهی است و در واقع بیماری صرع از شایع ترین بیماری مغزواعصاب است که نیازمند توجه جدی است.
وی اظهار کرد: درمان بیماری صرع تیمی است و در این کنگره سعی شده است که آخرین روش های تشخیصی – درمانی این بیماری را در اختیار متخصصان قرار دهیم.اخیرا پیشرفت های زیادی در کشورازنظر تشخیص بیماری و درمان آن حاصل شده و تلاش خواهیم کرد که مبنای درمان بیماران صرع را برهمین اساس استوار کنیم.
رییس انجمن علوم اعصاب ایران با بیان اینکه 80 درصد بیماران صرع درمان پذیر هستند، گفت:جراحی مغز برای آن دسته از بیماران که به دارو مقاوم هستند و حملات غیرقابل کنترل دارند صورت می گیرد تا حمله های صرعی متوقف شود.
وی اظهار کرد: تحریک عصب واگ روش جدید در درمان صرع غیرقابل کنترل است و می تواند در بسیاری از مواقع تعداد حمله های تشنجی را کاهش داد.این روش در مرکز درمان صرع ایران که از سال 1999 به عنوان اولین مرکز در خاورمیانه راه اندازی شد، انجام می شود.عصب واگ به عنوان عصب دهم مغزی به میزان 60 درصد توان سیستم نباتی بدن را جهت کنترل قلب و ریه و دستگاه گوارش برعهده دارد.
پاکدامن با بیان اینکه صرع علل و عوامل مختلفی دارد اضافه کرد:دربرخی از موارد نارسایی اکسیژن به مغز حین زایمان بعد از گذشت سال ها ممکن است فرد را دچار بیماری صرع کرده و حملات تشنجی را ایجاد کند.در بسیاری از موارد عواملی از جمله استرس، خستگی وهیجان شدید می تواند نقش داشته باشد.
وی ادامه داد: افراد مبتلا به صرع می توانند زندگی عادی داشته باشند، ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند به شرط اینکه بیماری آنان تحت درمان و کنترل از سوی پزشک معالج قرار گیرد.
دکتر آتانازیوس کووانیس رئیس انجمن جهانی صرع نیز درجمع خبرنگاران گفت: ایران از لحاظ دانش علمی و پیشرفت های پزشکی مانند سایر کشورهای جهان است و در درمان بیماری صرع از پیشرفت های بسیار خوبی برخوردار است.ایران همکاری خوبی با سازمان های بین المللی و سایرکشورها در زمینه های پزشکی دارد.
وی ادامه داد:70 درصد بیمارانی که صرع دارند با دارو درمان خواهند شد و 30 درصد باقی مانده که مقاوم به درمان دارویی هستند که در مواقع ضروری و هشدار باید جراحی شوند.
به گفته وی بسیاری از حملات صرع در کودکان در بزرگسالی برطرف می شود و هرچه سن افراد بالاتر برود حملات تشنجی در انان کاهش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا،دوازدهمین کنگره بین المللی صرع با حضور مهیمانانی از کشورهای فرانسه، کانادا، یونان، مصر در روزهای 30 دی تا 2 بهمن در مرکز همایشها بین المللی رازی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا