بیست تکنولوژی مطلوب و نامطلوب در ماشین های روز دنیا

به روزرسانی های مداوم تکنولوژی در ماشین ها، سطح انتظارات مخاطبان را بالا برده است ، زیرا انتظار دارند تولید کنندگان خودرو هر بار آنها را غافلگیر کنند. از آنجایی که استفاده از فناوری های جدید روی قیمت خودرو تأثیر می گذارد، اگر این به روزرسانی با انتظارات مشتریان مطابقت نداشته باشد، آنها ناامید می شوند.

در اینجا فهرستی از چند فناوری پیشرفته را تهیه کرده ایم که ارزش یک خودرو را بالا می برد و آن را توجیه می کند. همچنین فهرستی از پنج 5 ویژگی فنی را ارایه کرده ایم که چندان مطلوب نیستند و بی جهت، قیمت خودروها را بالا برده است.

20- سیستم پایش خواب آلودگی راننده

هیوندای ولستر 2019 مجهز به سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده است که پس از تشخیص خواب آلودگی راننده فعال می شود. این سیستم هنگامی که متوجه می شود مرتبا لاین خود را تغییر می دهید، به شما هشدار می دهد یک مکان امن پیدا و مدتی استراحت کنید.

19- سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی

اکثر افرادی که به خاطر سرعت بیش از حد جریمه می شوند، غالباً نمی دانند حد مجاز سرعت چیست. هوندا اینسایت 2019 ( 2019 Honda Insight) با معرفی سیستم شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی این مشکل را رفع کرده است به طوری که هنگام عبور از سرعت مجاز به شما هشدار می دهد. در پشت ماشین، دوربینی نصب شده که در هنگام رانندگی، این علائم را ثبت می کند.

 

18- سیستم تقویت شده ماشین های خودران

اگر یک خودروساز وجود داشته باشد که راه را برای آینده هموار می کند، تسلا است. به طور مثال تسلا مدل 3،  دارای ویژگی های رانندگی خودکار است که دائما از نظر نرم افزاری به روزرسانی می شود. این به روز رسانی به طور خاص برای بهبود عملکرد هر خودرو در طول زمان طراحی شده است. تسلا مدل 3 برای بهبود دید، به حسگرهای پیشرفته مجهز شده است.

17- سیستم قفل ماشین با استفاده از گوشی های هوشمند

عصر دیجیتال به کاربران امکان دسترسی به ویژگی های مختلفی را که یک دهه پیش غیرممکن تلقی می شد، داده است. حالا با مدل 2019 کیا اپتیما می توانید ماشین خود را با استفاده از تلفن هوشمند خود قفل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که باید برنامه UVO را نصب کنید که به شما امکان می دهد با ماشین کیا اپتیمای خود ارتباط برقرار کنید.

16- سیستم پوشش نقطه کور

هوندا مانند سایر برند های برتر، بسیار سخت تلاش می کند تا تکنولوژی های آینده را به دست مردم برساند. یکی دیگر از ویژگی هایی که این شرکت به جهانیان معرفی کرده اند LaneWatch است؛ دوربینی که از آینه های جانبی پشتیبانی می کند. می توانید یک دوربین را در آینه سمت راست نصب کنید و آن را در جهت نقطه کور خودرو تنظیم کنید.

15- سیستم کنترل فاصله با ماشین جلویی

اکنون این یک ویژگی است که تمام شرکت های مدرن سعی در اضافه کردن آن به محصولات خود دارند. این سیستم خودکار برای ردیابی وسایل نقلیه پیش رو ، از سیستم رادار یا دوربین استفاده می کند. این کنترل منظم، قبل از مداخله راننده، خودرو را در فاصله ثابت از ماشین جلویی نگه می دارد. ACC بسته به موقعیت اتومبیل جلویی، سرعت خودرو را کم یا زیاد می کند.

14- سیستم باز شدن خودکار درصندوق عقب

فورد اسکیپ 2013 (2013 Ford Escape) بهترین خودرو در جهان نامیده شده است. تولیدکنندگان این خودرو قبل از افزودن این ویژگی، دغدغه مردم عادی را به خاطر داشته اند. سیستم خودکار بالا رفتن در صندوق عقب هنگامی که زیاد خرید کرده اید و دستتان پر است به شما کمک می کند بدون زحمت، کالاها را در صندوق عقب بگذارید.

13- استارت زدن با فشار یک دکمه

اکنون کلیدهای اتومبیل چیزی قدیمی به شمار می آید. یکی دو دهه بعد، کلیدهای اتومبیل به اندازه دیسک های فلاپی امروز بی ارزش خواهند بود. امروزه بیشتر اتومبیل ها به جای یک کلید استاندارد، دارای سیستم استارت الکترونیکی هستند. اکنون با استفاده از سنسورهای مجاورتی در گوشی تلفن می توانید در ماشین را با راحتی باز کنید.

12- نیروی محرکه برقی

این یک فناوری جدید است که در اتومبیل های برقی یافت می شود و از انرژی الکتریکی برای شتاب استفاده می کند. اگرچه ممکن است اتومبیلهای برقی صدای برخی دیگر از موتورهای پرقدرت را ایجاد نکنند، اما عملکرد خط مستقیم آنها عالی است. دستیابی به عملکرد مشابه خط مستقیم پورشه تایکان (Porsche Taycan) به سختی ممکن است.

11- شارژ بی سیم تلفن همراه

ویژگی دیگری که در بین مردم بسیار محبوب است شارژر بی سیم تلفن همراه است. این ویژگی شما را از شلوغ کردن فضای داخلی خودرو بی نیاز می کند. شما می توانید با استفاده از بلوتوث، تلفن را وصل کرده و آن را شارژ کنید. مشتریان از این ویژگی بسیار راضی هستند.

10- تنظیمات دلخواه راننده

رانندگانی که به طور اشتراکی از یک ماشین استفاده می کنند اغلب مجبورند جزئیات مورد نظر خودرو را با توجه به سطح راحتی خود مجددا تنظیم کنند که این امر می تواند برای کاربران آزار دهنده باشد. با نصب سیستم ثبت ویژگی های دلخواه راننده، تولید کنندگان خودرو اطمینان می دهند که رانندگان می توانند تنظیمات ماشین را مطابق با میل خود تنظیم کنند.

9- پارک کردن خودرو

پارک کردن چیزی است که همه ما از آن فراری هستیم. پس از یک رانندگی طولانی، نمی خواهیم وقت خود را برای تنظیم ماشین در فضای خالی جای پارک تلف کنیم. به همین دلیل است که خودروهایی مانند لکسوس LS460 مجهز به دوربین دید عقب و سنسورهای اتوماتیک به بازار عرضه شده اند که زمان ترمز کردن را به راننده نشان می دهد و در پارک کردن کمک می کند.

8- صندلی های ماساژور

وقتی برای مدت طولانی در ماشین نشسته اید، به صندلی هایی که راحت باشد نیاز دارید. در حالی که صندلی های ماساژور ممکن است کمی بیش از حد به نظر برسد، آنها برای سفرهای طولانی کاملاً مفید هستند. این صندلی ها همچنین به شما امکان می دهند در هنگام گیر کردن در ترافیک، خود را ریلکس کنید. البته شما باید اطمینان حاصل کنید که با این صندلی ها چرت نمی زنید.

7- استفاده از مواد سبک

ساخت خودرو با مواد سبک وزن امری است که متخصصان در سراسر جهان از آن استقبال کرده اند. ممکن است بسیاری آن را یک ویژگی خاص نپندارند، اما موادی که در یک اتومبیل استفاده می شود باعث افزایش قیمت خودرو می شود. با کاهش وزن، تولید کنندگان از رعایت استانداردهای قیمت خودرو اطمینان می دهند.

6- کنترل مغناطیسی رانندگی

تولید کنندگان اتومبیل از سراسر جهان حرف های خوبی برای گفتن در مورد این ویژگی دارند. سیستم تعلیق تطبیقی مغناطیسی برای اولین بار در یکی از مدل های کادیلاک به عنوان یک سیستم تعلیق جایگزین مورد استفاده قرار گرفت که از کمک فنرها برای برخورداری رانندگان از رانندگی نرم و بی سر و صدا استفاده می کند.

اکنون که از 15 ویژگی مطلوب در ماشین های مجهز به تکنولوژی های سخن گفتیم، اجازه بدهید نگاهی به برخی از ویژگی های نامطلوب خودروهای امروزی هم بیندازیم:

5- سیستم های سرگرمی در صندلی عقب

تصاویر موجود در بروشور ماشین ها داستانی متفاوت را نشان می دهد. شما بچه هایی شاد را می بینید که با امکانات سرگرمی داخل ماشین خوشحال هستند و خانواده ها از یک سواری راحت لذت می برند. با این حال، این امکانات با هزینه زیادی همراه است. شما می توانید با نیمی از هزینه این امکان در فورد اکسپلورر 2016، دو آیپد اپل خریداری کنید.

4- سیستم های ناوبری داخلی

سیستم های ناوبری داخلی امروزه کاملاً بی معنی هستند، زیرا می توانید برای چند دلار از سیستم های قابل حمل مانند Magellan یا Garmin استفاده کنید. برنامه های کاربردی موبایل نیز باعث شده است که این سیستم باعث اتلاف وقت و انرژی شود و این واقعیت که باید نقشه ها را مرتباً به روز کنید، آن را به یک عمل بیهوده تبدیل می کند.

3- اتصال وایرلس به اینترنت

برای برخی از افراد، ماشین آنها دفتر کار است و نیاز به دسترسی سریع به اینترنت دارند. از طرف دیگر بیشتر افراد نمی خواهند مبلغ اضافی را برای اتصال به اینترنت بپردازند. مردم استفاده از خدمات اینترنتی ارائه شده از شبکه تلفن همراه خود را ترجیح می دهند. از نظر ما اتصال داده بی سیم، یکی دیگر از موارد اضافی بی معنی است.

2- چرخ های بزرگ

چرخ های بزرگ نه تنها هزینه بیشتری دارند، بلکه باعث افزایش مصرف سوخت خودرو نیز می شوند و در نتیجه سواری بسیار پرهزینه ای برای کاربر ایجاد می شود. لاستیک ها به راحتی آسیب می بینند و هزینه کلی نگهداری خودرو را افزایش می دهند.

  1. چراغ های مه شکن

ویژگی دیگری که بی معنی است چراغ های مه شکن نصب شده کارخانه ای است. به جای صرف مقدار قابل توجهی پول برای چراغ های مه شکن نصب شده، باید با شرکت هایی مانند PIAA یا Hella مشورت کنید تا اتومبیل خود را به تکنولوژی مدرن ال ای دی و سیستم روشنایی قدرتمند مجهز کنید.

مترجم:محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا