کمپین بین‌المللی مبارزه با کرونا راه‌اندازی شد

دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: کمپین داوطلبانه دانشجویی چند زبانه Corona Fighters با مشارکت افراد و متخصصان بین‌المللی بر آن است که روش‌های تأیید شده مقابله و پیشگیری با شیوع ویروس کرونا را در اختیار جوامع ملی و بین‌المللی قرار دهد و الهام بخش و حامی میلیون‌ها نفر در خاورمیانه، جنوب آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا باشد.

وی با اشاره به آغاز کار کمپین بین‌المللی مبارزه با کرونا از ۳۰ بهمن ۹۸ و فعالیت آن تا ۳۱ مرداد ۹۹، اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی جامعه در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، به اشتراک گذاشتن درس آموخته‌ها و تجربیات کسب شده و راه حل‌های درمانی و مدیریتی موثر در ایران با متولیان سلامت در سایر کشورها به عنوان اهداف این پویش تعریف شده است.

معماری خاطرنشان کرد: مقابله با خبرهای جعلی پیرامون  COVID-۱۹ و ارائه راه حل‌های خلاقانه در کنترل آن، کمک به بیماران و مراقبان آنها در منزل، کاهش شیوع و جلوگیری از انتشار ویروس در جوامع جدید، حمایت روانی- اجتماعی از افراد در مناطق در معرض خطر و تحریک مسؤولیت پذیری اجتماعی در افراد و گروه‌ها از دیگر اهداف این پویش تعریف است.

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مخاطبان این کمپین بین‌المللی را در گام نخست دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه‌ها دانست و افزود: همچنین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، پزشکان، پرستاران و دانشجویان پزشکی سایر کشورهای خاورمیانه، فارسی‌زبانان داخل و خارج از کشور، اتباع خارجی ساکن ایران و مرتبط با دانشجویان بین‌الملل و مردم منطقه خاورمیانه جنوب آسیا و آفریقا نیز دیگر مخاطبان این کمپین هستند.

معماری تصریح کرد: پیام‌ها و خروجی اصلی کمپین Corona Fighters به صورت اطلاعیه‌های بهداشتی مبتنی بر مستندات، دستورالعمل‌های مراقبتی و پیشگیری شامل مراقبت فردی، سازمانی، محل کار و زندگی، خوابگاه‌ها و اماکن درمانی، پیام‌ها و سخنرانی‌های انگیزشی از شخصیت‌های معتبر علمی و هنری، محتوای چند رسانه‌ای چون آموزش‌های مراقبتی، تجارب شخصی موفق و سرگرمی‌های آموزشی و آموزش مجازی برای دانشجویان پزشکی، پزشکان و پرستاران شاغل در سایر کشورها خواهد بود.

وی از تلاش برای جلب همکاری سفارتخانه کشورهای منطقه چون افغانستان، پاکستان، هند و عراق برای پیوستن به کمپین بین‌المللی کرونا خبر داد و گفت: همچنین شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی شامل کمپین‌های آگاهی‌رسانی، سازمان‌های مردم نهاد، یونسکو، یونیسف و افراد داوطلب، جلب همکاری استارتاپهای حوزه سلامت با نگاه منطقه‌ای و بین‌المللی و جلب مشارکت سازمان‌های سلامت محور از جمله EMRO ،WHO و M8 نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: دانشجویان ایرانی و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه‌های کشور و منطقه، دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در سایر کشورها، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت داوطلبانه امکان عضویت در کمپین را خواهند داشت.

معماری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با ادامه فعالیت کمپین Corona Fighters شاهد کاهش ترس و افزایش حس امنیت در جامعه و تثبیت جایگاه دانشگاه به عنوان پیشگام در حوزه دیده‌بانی سلامت و مرجعیت علمی در سطح منطقه و بین‌الملل باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند کمپین بین‌المللی مبارزه با کرونا را در شبکه‌های اجتماعی اعلام‌شده دنبال کرده و یا عکس‌ها و فیلم‌های خود را با موضوع چگونگی مبارزه با ویروس کرونا در سایت www.coronafighters.org بارگذاری و ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا