نقش مهم سن مبتلایان ویروس کرونا در بروز خطر مرگ

موارد جدید بیماری کرونا در سراسر جهان همچنان رو به افزایش است. روز پنجشنبه هند شاهد اولین مرگ در اثر این ویروس بود. این فرد 70 ساله، سابقه مسافرت به عربستان را داشت. دهلی که دارای 6 مورد تأیید شده است، مدارس، دانشگاه ها و سینماها را تا دو هفته آینده تعطیل کرده است. در جاهای دیگر نیز اقدامات جدی برای مهار شیوع این بیماری انجام می شود. هند به خاطر وجود جمعیت انبوه و ایمنی ضعیف مردم به دلیل میزان بالای آلودگی در وضعیت آسیب پذیر قرار دارد. تاکنون 75 مورد تایید شده در هند وجود دارد.
 
همانطور که در چین مشاهده می شود، جوانان کمتر دچار این بیماری می شوند و بیشتر قربانیان، سالمندان هستند. این گروه بسیار آسیب پذیر هستند و برای حفظ امنیت خود باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند. افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای مانند دیابت ، بیماری های قلبی و فشار خون بالا نیز در معرض خطر بیشتری از کروناویروس قرار دارند. اما این بدان معنا نیست که جوانان تحت تأثیر قرار نمی گیرند. آنها فقط شانس بهتری برای بهبودی دارند. ببینیم  کرونا در گروههای سنی مختلف چه تاثیراتی دارد. 

سالمندان باید مراقبت بیشتری کنند

بیشتر قربانیان کرونا بالای 60 سال سن دارند. علایم بیماری در آنها شدیدتر است و برای بهبودی دوره سختی را پشت سر می گذارند. آنها همچنین به دلیل برونشیت و ذات الریه مستعد ابتلا به مشکلات تنفسی هستند. به غیر از چین، ما همچنین می توانیم واشنگتن را به عنوان نمونه در نظر بگیریم. بیشتر مرگ و میرها در اینجا در آسایشگاه‌ها بوده و قربانیان بالای 70 سال سن داشتند. در اینجا، سن افرادی که در یک چهارم پایانی زندگی هستند ممکن است در تلفات و شیوع ویروس نیز نقش داشته باشد.

آیا بزرگسالان جوان مصون هستند؟

افراد زیر 40 سال از کروناویروس مصون نیستند. اما آنها شانس بهتری برای بهبودی دارند. این ممکن است به این دلیل باشد که جوانان از مصونیت بهتری برخوردار هستند و احتمال بروز عوارض سلامتی نیز کمتر است. اما اگر شما در این گروه قرار دارید باید اقدامات احتیاطی معمول را انجام داده و از قرار گرفتن در معرض ویروس خودداری کنید. 

کودکان، بیشتر از شر این بیماری در امان هستند

تا به امروز، با توجه به مواردی که در مناطق با بیشترین آسیب دیده وجود دارد ، به نظر می رسد که کودکان چندان تحت تاثیر کرونا قرار نمی گیرند. آنها با چند استثناء ، تقریباً به طور کامل از این بیماری جان سالم به دربرده اند. حتی کسانی که به آن مبتلا شده اند دارای علائم خفیف تا شدید بوده اند اما تلفات جانی نداشته اند. اما شما هنوز هم باید مطمئن باشید که کودک شما از قوانین پیشگیری پیروی می کند.

اگر قبلاً مشکل سلامتی داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟

در صورت داشتن هرگونه بیماری قلبی، بیماری های ریه ، دیابت و هر بیماری دیگری که بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد، در معرض خطر بیشتری قرار دارید. بارداری همچنین ممکن است خطر شما را افزایش دهد، اما این امر به طور قطعی روشن نشده است.  اکثر شهروندان سالمند، مشکلات زمینه ای دارند ، به همین دلیل بیشترین خطر متوجه آنهاست.

مترجم: محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا