تولید آنتی بیوتیک با هوش مصنوعی

پژوهشگران دانشگاه‌های ام آی تی و هاروارد با همکاری یکدیگر یک شبکه عصبی هوش مصنوعی تازه را طراحی کرده‌اند که قادر به بررسی دقیق ساختار مولکولی مواد مختلف و کشف و تولید آنتی‌بیوتیک های جدید است.

از این روش برای تولید آنتی‌بیوتیکی جدید به نام halicin استفاده شده که برای اولین بار توانسته پاتوژنی را نابود کند که تا به حال هیچ روش درمانی برای آن شناسایی نشده بود. پاتوژن به هر نوع ویروس، باکتری و موجودی اطلاق می‌شود که موجب شکل گیری بیماری در بدن انسان می‌گردد.

علت اهمیت این موضوع این است که می‌توان از سیستم هوش مصنوعی مذکور در آینده برای یافتن یک روش درمانی مؤثر بر علیه ویروس مهلک کرونا استفاده کرد.

آنتی‌بیوتیکی که بدین شیوه تولید شده با موفقیت بر روی موش‌ها آزمایش شده و از آن برای نابودی یک باکتری در بدن این حیوانات استفاده شده که پیش از این هیچ روشی برای از بین بردنش شناسایی نشده بود.

پاتوژنی که آنتی‌بیوتیک جدید halicin آن را نابود می‌کند، به Acinetobacter baumannii یا A. baumannii شهرت دارد که یکی از باکتری‌های کاملاً مقاوم در برابر انواع داروهاست و بر روی انواع سطوح از جمله بالش، ملحفه، و حتی دستگاه‌های اندازه گیری فشار خون سالم باقی می‌ماند. از همین رو این باکتری در محیط‌های بیمارستانی نیز مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا