فروشگاه‌های اپل در چین باز شدند

شیوع ویروس کرونا موجب افت شدید تقاضا برای محصولات اپل شده و میزان فروش گوشی‌های آیفون در ماه فوریه به نصف فروش آن در ماه فوریه سال قبل رسیده بود.

همچنین به دلیل تعطیلی چندهفته‌ای کارخانجات تولید کننده قطعات آیفون و برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند در چین، وجود نگرانی درباره زنجیره تامین این محصولات عامل دیگری برای تعطیلی فروشگاه‌های اپل شد.
شرکت Foxconn که وظیفه مونتاژ گوشی‌های اپل را در کارخانجات عظیم خود بر عهده دارد، اخیرا اعلام کرد: تعداد زیادی از کارگران به کار خود بازگشته‌اند و جریان تامین قطعات به وضعیت عادی برگشته است.

این تغییرات در حالی به وقوع پیوسته است که روز سه‌شنبه گذشته تنها ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین گزارش شده و رییس جمهوری این کشور شخصا از شهر ووهان بازدید کرده است.
انعکاس خبری این بازدید بسیار وسیع بوده و نشانه‌ای از بازگشت اوضاع به وضعیت عادی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است شمار جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در جهان به پنج هزار و ۴۳۶ نفر و آمار مبتلایان هم به ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۲۴ تن و شمار کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند هم به  سه هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا