رونمایی لامبورگینی اونتادور SVJ تیونینگ منصوری

منصوری اهمیتی نمی‌دهد که خودرویی نادر یا خاص یا منحصربفرد باشد. اگر دارای برند منصوری نباشد، احتمالاً به اندازه کافی خوب نیست. اما ممکن است بتواند واجد شرایط بدل‌شدن به یکی از پروژه‌های منصوری شود. متخصص تیونینگ و طراحی پس از فروش، اونتادور SVJ را انتخاب و آن را به خودروی جدیدی به‌نام Cabrera تبدیل کرده است، که ظاهری اسپرت دارد و از قدرت بیشتری بهره می‌برد.

شرکت تیونینگ خودرو منصوری در ادامه‌ رونمایی آنلاین پروژه‌های جدید خود، از این نسخه‌‌ی خاص لامبورگینی اونتادور SVJ رونمایی کرد. منصوری کبررا (Mansory Cabrera) که قرار است در سراسر جهان تنها به ۳ دستگاه محدود شود، اولین مدل تبدیل‌یافته از چند نسخه‌ی ویژه‌ای به شمار می‌رود که سی‌امین سالگرد تأسیس تیونر آلمانی را در سال ۲۰۲۰ جشن می‌گیرد. Cabrera نام نژادی اسپانیایی از گاوهای مسابقه‌ای مخصوص گاوبازی است. منصوری کبررا از بدنه‌ی کربنی بازطراحی‌شده به رنگ Vento Verde، چراغ‌های جدید LED، فضای داخل کابین سفارشی و پیشرانه‌ی ارتقایافته بهره می‌برد.

مسوولان منصوری می‌گویند که خودروی سوپراسپرت کبررا «یادآور گاو مخصوص گاوبازی در وضعیت حمله است» و ما باید اعتراف کنیم که پرخاشگری تنها چیزی است که قطعاً در آن موجود نیست. البته به‌روزرسانی اساسی قطعات آیرودینامیکی فیبر کربن، نقش مهمی دراین‌زمینه بازی می‌کند.

منصوری در قسمت جلوی خودرو برای بهینه‌سازی جریان هوا و دان‌فورس، دریچه‌های ورودی‌ هوای جدیدی در سپر جلو استفاده می‌کند؛ درحالی‌که رکاب‌های جانبی اسپرت و تغاری‌های گلگیر پهن‌تر، حدود ۴۰ میلی‌متر به عرض این خودروی سوپراسپرت می‌افزایند.

رینگ‌های آلیاژی سبک و جدید در اندازه‌های ۹×۲۰ و ۱۳×۲۱ اینچی وجود دارد که دارای لاستیک‌های عملکرد بالای پیرلی P Zero با اندازه ۲۵۵/۳۰ ZR۲۰ در جلو و ۳۵۵/۲۵ ZR۲۱ در عقب هستند. با حرکت به سمت عقب خودرو، می‌توان کاپوت تمام کربنی، اسپویلر بزرگ عقب و دیفیوزر دوگانه‌ی تازه‌توسعه‌یافته را مشاهده کرد.

در داخل کابین، متخصص تیونینگ برجسته آلمانی هیچ چیزی را بدون تغییر باقی نگذاشته است؛ منصوری اکنون از قطعات تزئینی Vento Verde در کابین پوشیده شده از چرم آلکانترا به‌همراه دوخت‌های تزئینی به شکل پیکان و سایر قطعات کربن مصنوعی بهره می‌برد.

منصوری نتوانست از اصلاح پیشرانه ۶/۵ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی خودداری کند و خروجی آن را از ۷۵۹ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور به ۷۹۹ اسب‌بخار و ۷۸۰ نیوتن‌متر افزایش داد. نتیجه‌ی حاصل این بود که برای کبررا تنها ۲/۶ ثانیه طول می‌کشد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و بیشینه‌ی سرعت آن نیز به ۳۵۵ کیلومتربرساعت محدود باشد که پیشرفت ۰/۲ ثانیه‌ای و ۵ کیلومتربرساعتی نسبت به پیشرانه‌ی نسخه اصلی لامبورگینی اونتادور SVJ دارد. افزایش عملکرد این سوپراسپرت اصلاح‌شده با سیستم اگزوز چهار لوله‌ای همراه است که گفته می‌شود صدای قدرتمندی نیز تولید می‌کند.

Cabrera تنها یکی از خودروهای بی‌شماری بود که رونمایی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو شدن نمایشگاه خودرو ژنو لغو شد. سایر تولیدات سفارشی جدید منصوری طی روزهای اخیر شامل لامبورگینی اوروس Venatus و بنتلی کنتیننتال GT V8 کانورتیبل و مرسدس AMG G63 می‌شود.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا