تخفیف ویژه برای ساکنان محدوده طرح ترافیک در سال جدید

این طرح با تغییراتی همچنان ادامه دارد و به محدوده کنترل آلودگی هوا تغییر نام داده است. حال عمار سعیدیان فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران از اعطای تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا به ساکنان محدوده طرح ترافیک خبر داد.

به گفته عمار سعیدیان فر تغییراتی در تسهیلات ارائه شده به ساکنان محدوده طرح ترافیک منظور شده است. برابر تصویب شورای شهر تهران ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا در سال ۹۹ می‌توانند از یکبار خروج قبل از ساعت ٩ و یکبار ورود بعد از ساعت ١۶ به صورت رایگان بهره‌مند شوند. این رقم پیش از این یک‌بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود بعد از ساعت ۱۷ بود که اکنون دچار تغییر شده است.

به گفته سعیدیان فر ساکنان محدوده دوم کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق فقط برای عوارض محدوده دوم از تخفیف ۵۰ درصدی برخودارند و چنان‌چه وارد محدوده طرح ترافیک شوند، از تخفیف ورود به طرح ترافیک بی‌بهره خواهند بود. علاوه برآن ساکنان محدوده طرح ترافیک می‌بایست وجوه قانونی خود از جمله عوارض نوسازی، پسماند، خودرو و بدهی عوارض طرح ترافیک را پرداخت نمایند تا نیازی برای مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و ارائه مدارک کتبی نداشته باشند. مستاجرانی نیز که تاریخ اتمام قرارداد آن‌ها نزدیک است، باید هرچه سریع‌تر قرارداد اجاره منزل را تمدید نموده و آن را به دفاتر خدمات الکترونیک ارائه دهند. سعیدیان فر در پایان اضافه کرد: رزرو طرح ترافیک از سال آینده برای تمامی ساکنین شهر تهران، چه آن‌هایی که در محدوده طرح ترافیک هستند و چه سایرین الزامی است.

این شیوه تخفیف طرح ترافیک در شرایطی اعمال می شود که اساسا ابهامات در مورد میزان کارکرد طرح های ترافیکی تهران شامل منطقه ویژه کاهش آلودگی وجود دارد که تاکنون به شکل روشن پاسخ داده نشده است.

منبع:خبرآنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا