تغییر در سوخت وسایل نقلیه،جان انسان ها را نجات می دهد

تحقیقات نشان می دهد استفاده از خودرو های برقی مزایای بسیاری برای محیط زیست دارد. از طرف دیگر، وسایل نقلیه ای که  از سوخت های فسیلی استفاده می کنند می توانند برای طبیعت بسیار مضر باشند به صورتی که می توانند آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را تا 80 درصد افزایش دهند.

کریس تاسم،پژوهشگر گروه عمران ومحیط زیست در دانشگاه مینسوتا آمریکا معتقد است استفاده از انرژی های پاک مانند برق، گاز طبیعی و انرژی های تجدید پذیر می تواند مقدار قابل ملاحظه ای از اثرات منفی حمل و نقل بر روی محیط زیست را کاهش دهد. آلودگی هوا بزرگترین خطر برای سلامت محیط زیست و انسان ها در ایالات متحده بشمار می رود و هر ساله در حدود 100000 نفر از مردم این کشور را به کام مرگ می کشاند. همچنین آلودگی هوا میزان حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری های تنفسی را نیز افزایش می دهد.

پژوهشگران مطالعات وسیعی را بر روی سوخت های مایع، دیزل، گاز طبیعی فشرده و سوخت های تجدید پذیر انجام داده اند و دریافتند که بخش اعظم آلودگی های ایجاد شده، در بخش تولید سوخت صورت می گیرد و نه در بخش مصرف آن. به عنوان مثال نفت خام نیاز به مقدار بسیار زیادی انرژی برای عمل تقطیر دارد که به دنبال آن آلاینده بیشتری را تولید خواهد کرد.

اگر چه  مطالعات اخیر محققان در مورد اثر انتشار گاز های گلخانه ای بر روی چرخه محیط زیست صورت گرفته ، توجه بیشتر به بحث آلودگی و سلامت هوا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جولیان مارشال، مهندس عمران و محیط زیست دانشگاه مینسوتا در این رابطه می گوید: آلودگی هوا بیشترین نرخ مرگ و میر را در سراسر ایالات متحده دارد و این مطالعات جدید کمک می کند تا خوبی ها و بدی های انواع سیستم های حمل و نقل را بر روی سلامت مردم راحت تر بسنجیم.

مترجم: صالح سپهری فر