هوش مصنوعی، برنامه غذایی می دهد

هوش مصنوعی به مرور زمان به یکی از بخش‌های عادی زندگی انسان‌ها در قرن 21 تبدیل می‌شود. مردم در حال حاضر از ویژگی‌های هوش مصنوعی در تلفن‌های همراه و دستیارهای صوتی خود استفاده می‌کنند. گسترش کاربرد هوش مصنوعی، به شکل‌گیری این سوال می‌انجامد که پس از این چه پیش خواهد آمد؟

هوش مصنوعی در صنایع غذایی

هوش مصنوعی با راه یافتن به شخصی‌ترین جنبه‌های زندگی انسان‌ها، روش زندگی آنها را تغییر می‌دهد. یکی از بهترین نمونه‌های تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی انسان‌ها، به کارگیری آن در صنایع غذایی است.

غول‌های فناوری مانند "گوگل" و "آی‌بی‌ام" در حال حاضر با پژوهش و ایجاد راه‌حل‌های عملی، به پیشرفت هوش مصنوعی کمک می‌کنند. برای مثال، آی‌بی‌ام از هوش مصنوعی برای ترکیب طعم‌ها و تولید دستور غذاهای جدید کمک می‌گیرد. یکی از مشهورترین شرکت‌های غذایی موسوم به "مککورمیک" (McCormick) با آی‌بی‌ام همکاری می‌کند تا محصولاتی را با کمک هوش مصنوعی ارائه دهد.

این دو شرکت با یکدیگر به همکاری پراخته‌اند تا الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه دهند که مجموعه بزرگی از داده‌ها را به کار می‌گیرد تا بینش‌های هوشمندانه‌ای را برای آزمایش‌های مربوط به طعم ارائه دهد. ایجاد یک طعم جدید را می‌توان هم در حوزه علم و هم در حوزه هنر در نظر گرفت. حتی کوچکترین تغییر در نسبت مواد تشکیل‌دهنده می‌تواند طعم خاصی را به وجود بیاورد و یا از بین ببرد. به همین دلیل، این روند طولانی، به محاسبات و آزمایش‌های بسیاری نیاز دارد که در صورت نبودن هوش مصنوعی ممکن است سال‌ها زمان ببرند.

بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، با تغییر داده‌ها تکامل می‌یابند و امکان تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر، بررسی چندین طعم و انتخاب بهترین جایگزین را فراهم می‌کنند. هوش مصنوعی در این حوزه به کار گرفته می‌شود تا به شناسایی سریع‌تر و کارآمدتر الگوریتم‌ها کمک کند و طعم‌ها را با کمک یادگیری ماشینی مورد بررسی قرار دهد.

اگر هوش مصنوعی بتواند طعم غذا را با موفقیت پیش‌بینی کند، در حوزه‌های بسیاری کاربرد خواهد داشت و به بهبود زندگی انسان‌ها کمک خواهد کرد.

روش دیگری که به هوش مصنوعی در تغییر غذا کمک می‌کند، استفاده از برنامه غذایی مبتنی بر داده‌ها است. حتی اگر رژیم‌های غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز در مراحل ابتدایی خود باشند، این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و شاید به زودی نرم‌افزاری ارائه شود که بتواند برنامه‌های غذایی را به صورت شخصی‌سازی شده ارائه دهد.

برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، بر یادگیری ماشینی و تحلیل داده‌ها تکیه خواهند داشت تا بتوانند برنامه‌های غذایی مخصوص به دستگاه گوارش را ارائه دهند. هوش مصنوعی، متابولیسم بدن کاربر و دستگاه گوارش او را بررسی می‌کنند تا یک برنامه غذایی ایده‌آل و متناسب با نیازهای کاربر ارائه دهند.

شاید تغییراتی از این دست بتوانند با پیشگیری از بروز دیابت، بیماری قلبی و مشکلات ناشی از سوءتغذیه، زندگی میلیون‌ها نفر را نجات دهند. شخصی‌سازی برنامه غذایی می‌تواند به کاربران کمک کند تا به وزن مورد نظر خود برسند.

ممکن است بسیاری از متخصصان تغذیه با وجود این فناوری‌ها، خود را در معرض خطر از دست دادن شغل ببینند زیرا برنامه‌های غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی، سریع‌تر و کارآمدتر عمل می‌کنند. این سیستم‌ها با تکامل هوش مصنوعی می‌توانند تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند که مبتنی بر مجموعه بزرگی از داده‌ها است و ذهن انسان از عهده آن برنمی‌آید.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا