خسارت چند میلیون پوندی کرونا ویروس به دانشگاه‌های انگلیس

شیوع "کرونا ویروس" در جهان خسارت‌های اقتصادی زیادی را برای کشورهای مختلف به دنبال داشته است.

این ضرر اقتصادی در میان دانشگاه‌ها هم دیده می‌شود.با لغو ثبت‌نام دانشجویان خارجی، کشورهای انگلیس و آمریکا ضرر اقتصادی زیادی را متضرر می‌شوند.

به دلیل شیوع کرونا ویروس، بسیاری از دانشجویان چینی و دیگر کشورهای آلوده به این ویروس، ثبت‌نام خود در دانشگاه‌های انگلیس را لغو کرده‌اند.به این ترتیب دانشگاه‌های این کشور چندین میلیون پوند ضرر مالی دیده‌اند.

منابع آگاه به گاردین گفته‌اند که اغلب دانشگاه‌های انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان جدید هستند تا ورود آن‌ها تا ژانویه سال آتی به تاخیر بیفتد و در عوض حین این مدت آموزش‌ها به صورت آنلاین برگزار شود.

امتحان‌هایی مانند زبان انگلیسی که برای صدور ویزا و پذیرش دانشگاه لازم است هم در چین لغو شده‌اند.

علاوه بر آن، مقامات دانشگاه‌ها گزارش داده‌اند که چینی‌ها و دیگر دانشجویان خارجی، از پاسخ دولت انگلیس به آن‌ها در برابر شیوع این ویروس، ناراحت هستند.

بیش از ۱۲۰ هزار چینی در انگلیس تحصیل می‌کنند. ۱۷ هزار نفر هم از هنگ‌کنگ و ماکائو در این کشور تحصیل می‌کنند. آمار دانشجویان کره جنوبی و ژاپن  که در انگلیس تحصیل می‌کنند هم به ۸ هزار نفر می‌رسد.

کاهش ۱۰ درصدی ثبت‌نام این دانشجویان می‌تواند ۲۰۰ میلیون پوند خسارت مالی برای انگلیس به همراه داشته باشد.

شهریه دانشگاه‌های بریتانیایی برای دانشجویان خارجی، از ۶۰ هزار پوند در رشته مدیریت کسب‌وکار دانشگاه آکسفورد تا حدود ۲۱ هزار پوند در مقطع لیسانس کالج دانشگاهی لندن متغیر است.

"ویوین استرن"( Vivienne Stern)، مدیر دانشگاه‌های بین‌المللی انگلیس اظهار کرد: احتمالا "کرونا ویروس" تاثیر چشمگیری در چرخه ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان خارجی می‌گذارد که این تاثیر تنها از جانب دانشجویان چینی نیست.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا