دراگون به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال شد

کپسول دراگون با حدود چهار هزار و ۵۰۰ پوند بار که شامل تجهیزات آزمایشگاهی و محموله هایی برای فضانوردان مقیم ایستگاه بین المللی فضایی است، روز جمعه از پایگاه نیروی هوایی «کیپ کاناورال» واقع در فلوریدا به سمت ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب شد.

تنه فشرده نشده این فضاپیما حامل سکوی تحقیقاتی تجاری «بارتولومئو» سازمان فضایی اروپا (ESA) است که در قسمت بیرونی ایستگاه فضایی نصب خواهد شد.

مرحله اول راکت تقویت کننده فالکون ۹ ، صحیح و سالم به پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال بازگشت. این مرحله پیش از این در دسامبر ۲۰۱۹ در ماموریت CRS-۱۹ استفاده شده بود. 

این بیستمین و آخرین ماموریت کپسول دراگون برای ارسال محموله تحت قرارداد «خدمات تجاری ارسال محموله» شرکت فضایی اسپیس ایکس با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) بود.

پرواز بعدی دراگون اولین ماموریت سفینه فضایی به روز شده «دراگون ۲» خواهد بود. اسپیس ایکس تا سال ۲۰۲۴ به ارسال محموله به ایستگاه بین المللی فضایی تحت قرار داد با ناسا ادامه خواهد داد. 

روز دوشنبه که کپسول دراگون به ایستگاه بین المللی فضایی برسد، «جسیکا میروف» مهندس پرواز ماموریت «اکسپدیشن ۶۲» با کمک «اندرو مورگان» فضانورد ناسا، این کپسول را می گیرند. پس از تسخیر دراگون، ماموران کنترل ماموریت در مرکز فضایی جانسون واقع در «هوستون» دستورات زمینی را  برای بازوی ایستگاه ارسال می‌کنند تا آن را بچرخاند و آن را در پایین ماژول هارمونی ایستگاه نصب کند.

تصاویر رسیدن دراگون به ایستگاه بین المللی فضایی و چگونگی تسخیر این کپسول بطور زنده در تلویزیون ناسا پخش می‌شود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا