فراخوان ایده‌های نوآورانه چرخه‌های نوین حوزه آب

"فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه چرخه‌های نوین حوزه آب"، عنوان چالشی است که در تلاش است از طریق ایده‌های نوآورانه، گامی در جهت مبارزه با بحران کم‌آبی بردارد.

فناوران، پژوهشگران و صاحبان صنایع تا ۲۸ اسفندماه سال جاری مهلت دارند تا طرح‌های خود را به این فراخوان ارسال کنند. نتایج نهایی و برگزیدگان ۲۰ فروردین ماه سال آینده اعلام می‌شوند. همچنین تیم‌های برتر 20 فروردین ماه لغایت 5 اردیبهشت آموزش می‌بینند و رویداد نهایی 8 اردیبهشت ماه 99 برگزار می‌شود.

۴ محور مهم در فراخوان "طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه چرخه‌های نوین حوزه آب"، سیستم‌های نوین نمک زدایی از آب، روش‌های نوین تصفیه پساب‌های صنعتی، سیستم‌های نوین بازچرخانی بخارات و استحصال آب از مه و ساخت تجهیزات کنترل، پایش و سنسورهای کیفیت آب است و علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به این محورها، ایده‌های خود را ارسال می‌کنند.

هدف از این فراخوان توسعه فناوری‌های نوین در محورهای عنوان شده است.

بر اساس این فراخوان، تیم‌های برتر علاوه بر بهره‌مندی از یک دوره آموزشی، از امکانات و حمایت‌هایی مانند فضای کاری، سرمایه‌گذاری، بازار و تجاری‌سازی محصول نیز برخوردار خواهند شد.

به موازات مطرح بودن بحران کمبود آب به عنوان یک چالش جدی، اقدامات فناورانه این حوزه گسترش می‌یابند. در حال حاضر ۷۰۰ میلیون نفر در کره زمین از معضل کم آبی رنج می‌برند و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا ده سال آینده افزایش پیدا کند.

از سویی دریاها و اقیانوس‌ها ۹۶ درصد از آب کره خاکی را در خود جای داده‌اند که می‌توان برای بهبود وضعیت کم‌آبی از آن‌ها بهره برد و به این منظور باید باید شوری آب دریاها و اقیانوس‌ها از بین برده شود. "نمک‌زدایی" راهکاری فناورانه در این راستا است و توسعه آن در فراخوان "طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه چرخه‌های نوین حوزه آب" نیز مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگران، اساتید، فناوران، مخترعین، صاحبان صنایع و …  می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02146879743، داخلی 109 تماس بگیرند؛ همچنین برای شرکت در این فراخوان و ثبت طرح‌ها و ایده‌های خود به وب‌سایت  http://waterevent.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا