دارویی برای درمان کروناویروس در تابستان آتی

"لئونارد شلیفر"(Leonard Schleifer) مدیرعامل شرکت‌ داروسازی "ری‌جنران"( Regeneron) امیدوار است که داروی درمان "کرونا ویروس" که توسط شرکت او ساخته شده، در ماه اوت سال جاری میلادی برای آزمایش در فاز انسانی آماده باشد.

البته سرعت استفاده از این دارو برای انسان، به نتایج آزمایشات اولیه روی حیوانات بستگی دارد.

شلیفر اظهار کرد: من معتقدم که ما کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم. پیش از این شرکت "ریجنران" یک درمان موثر برای ویروس "ابولا" ارائه کرد که فرآیند ایمنی‌سازی آن برای کروناویروس، روی موش‌های مهندسی ژنتیک‌شده آغاز شده است. این موش‌ها به طریقی تغییر پیدا کرده‌اند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن انسان را تقلید کنند.

وی ادامه داد: ما لوله‌های آزمایش با آنتی‌بادی‌های زیادی داریم و طی هفته‌های آتی قصد داریم آن‌ها را غربالگری کنیم. سپس در نظر داریم با استفاده از ترفندهای خود این دارو را در مقیاس‌های کامل ارائه دهیم و تا ماه اوت آتی ۲۰۰ هزار دوز پیشگیری‌کننده "کرونا ویروس" تولید کنیم.

شلیفر افزود: شرکت ما قصد دارد به سرعت آزمایشات بالینی این دارو را دنبال کند.

"ریجنران" یکی از ده‌ها شرکتی است که روز دوشنبه در یک جلسه در کاخ سفید گرد هم آمدند. موضوع این جلسه هم پیرامون ارائه درمانی برای کرونا ویروس بود که هم‌ اکنون در سراسر جهان گسترش یافته است.

در حال حاضر در سطح جهان، ۹۱ هزار و ۳۰۰ نفر مبتلا به کروناویروس هستند و آمار قربانیان این ویروس مرگبار هم به ۳ هزار و ۱۱۰ نفر در جهان رسیده است.

در آمریکا، ۱۰۸ مورد ابتلا و ۹ مورد فوتی گزارش شده است.

گفتنی است، شرکت ریجنران این دارو را تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده گسترش می‌دهد و البته که تنها شرکتی نیست که به دنبال یافتن داروی قطعی برای کرونا ویروس است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا