۱۹۷ هزار شغل جدید روستایی ایجاد می شود

عیسی منصوری اظهار ‌کرد: برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی با همکاری دستگاه‌ های مختلف تدوین شده است. یکی از مولفه‌ های توسعه روستا، الگوی اتصال روستاها به شهرهاست که این موضوع در زیرمجموعه قانون حمایت از توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تعریف شده است.

وی به طرح تولید مبتنی بر قرارداد با محوریت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح یک روش جدید مالی است و در قالب آن به جای آنکه فرضا زعفران از طریق دلال از کشاورز  خریداری و به تولید کننده واگذار شود، این جریان با ارتباط مستقیم بین کشاورز و فروشنده محصول یا همان تولید کننده صورت می گیرد و تولید کننده ضمن خرید محصول کشاورز باید به موضوع ارایه آموزش او ورود کند.

 به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع ملی برای پرداخت تسهیلات مبتنی بر قرارداد پرداخت و تلاش شده از پرداخت تسهیلات به بخش‌های کوچک خودداری و تولیدکنندگان به شرکتهای بزرگ و معتبر متصل شوند.

منصوری با اشاره به طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: از پایان سال ۱۳۹۶ تاکنون ١١ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فعالان روستایی و عشایری قرار گرفته و ۱۲۰ هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی از ایجاد  ۱۹۷ هزار فرصت شغلی جدید و خالص در این مدت خبر داد و گفت: تلاش کردیم در این طرح بنگاه‌های کوچک و بزرگ را به هم متصل کنیم تا بازار آن‌ها تضمین شود چرا که ظرفیت ایجاد اشتغال در بنگاه‌ های کوچک بیش‌تر از واحدهای بزرگ صنعتی است.

طرح اشتغال روستایی و عشایری به دنبال مجوز برداشت ۱.۵ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به اجرا درآمد. کاهش بیکاری، جلوگیری از مهاجرت به کلان‌شهرها و ماندگاری ساکنین روستا از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا