حباب پوشیدنی که کرونا را نابود می‌کند

به گزارش دیلی‌میل، ممکن است یکی از دلایل گسترش "کروناویروس" در سراسر جهان از خفاش باشد. به همین جهت یک معمار چینی با الهام از خفاش،برای ایمنی مردم در برابر "کرونا ویروس" راهکاری پیدا کرده است.

"دیانگ سان"( Dayong Sun) طرح مفهومی یک حباب پوشیدنی را ارائه داده که موسوم به "بتمن باش" است. این حباب، ظاهری شبیه به بال خفاش دارد و از الیاف تشکیل شده و مانند یک "کوله پشتی" پوشیده می‌شود.

میان بخش تکیه‌گاه و روکش حباب از مواد ترموپلاستیک به‌کار گرفته شده که از افراد در برابر "کرونا ویروس" محافظت کند.

این اختراع مجهز به چراغ‌ های فرابنفش است که به اندازه‌ای گرم می‌شوند که هرگونه‌ پاتوژن(بیماری‌زا) موجود در هوا را نابود سازد. به این ترتیب فرد با پوشیدن این حباب، در محیطی استریل شده، محفوظ می‌ماند.

البته "سازمان بهداشت جهانی" متذکر شده که لامپ‌ های اشعه فرابنفش نباید در نواحی نزدیک به پوست استفاده شوند زیرا این اشعه باعث تحریک پوست می‌شود.

طراحی لباس، ظاهری شبیه به یکی از منشاء‌های احتمالی کرونا ویروس دارد و تحقیقات نشان داده که خفاش‌ها نسبت به این ویروس نسبتا ایمن هستند.

دلیل این امر، توانایی پرواز خفاش‌ها است. همچنین این حیوان می‌تواند دمای بدن خود را تا ۱۰۴ درجه فارنهایت افزایش دهد.متابولیسم بدن خفاش هم به‌نحوی است که شیوع بیماری و عامل بیماری‌زا در هوای اطراف خود را محدود می‌کند.

" دیانگ سان  گفت: "کرونا ویروس" در دمای ۵۶ درجه سیلسیوس از بین می‌رود و مواد ترموپلاستیک که در تولید این حباب استفاده شده است، مانند شیشه مقابل خودروهای ما است که میان شیشه‌ها سیم‌های گرمایی وجود دارد که به هنگام زمستان، برف روی شیشه را ذوب کند. 

 وی ادامه داد: هنوز طرح این فناوری ابداع شده و قطعا باید با مهندسان متعددی مشورت شود تا بتوان پس از آن محصول واقعی را تولید کرد.

دیانگ در طراحی طرح خود از شخصیت ابرقهرمان "بتمن" و خود خفاش الهام گرفته و معتقد است که شخصیت های ابرقهرمانانه محدویت‌های انسانی را کنار می‌گذارند و علاوه بر آن، خود خفاش یک حیوان وحشی است که شاید یکی از منابع "کرونا  ویروس" باشد.

این طراح چینی به دنبال یک سرمایه‌گذار برای این طرح مفهومی است تا ایده خود را به دنیای واقعی، هدیه دهد.

منبع: ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا