ایجاد بانک اطلاعاتی پویا از نخبگان و سرآمدان بومی

آریا الستی در سی‌وسومین نشست رؤسای بنیادهای نخبگان استانی با اشاره به برخی رسالت‌ها، مأموریت‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در این معاونت، اظهار کرد: معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در سال‌ آینده تلاش دارد علاوه بر برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های تکریم، با همکاری بنیادهای نخبگان استانی، ایجاد بانک اطلاعاتی پویا از نخبگان و سرآمدان بومی را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در سال‌ آتی در حوزه استان‌ها، شناسایی افرادی است که توانسته‌اند در سطوح استانی و ملی منشاء اثر باشند و یا قابلیت این اثرگذاری را دارند. این شناسایی باید در قالب بانک اطلاعاتی و به‌صورت پویا انجام شود، به‌طوری‌که فعالیت‌های بعدی این افراد نیز به نظم به این بانک افزوده شود.
الستی با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان در استان‌ها بیشتر در حوزه مستعدان‌ متمرکز بوده است، ادامه داد: تلاش بر این است در حوزه سرآمدان و نخبگان نیز اقدامات جدی برای اثرگذاری بیشتر آنان انجام شود.
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ارتباط مداوم نخبگان و سرآمدان با بنیادهای نخبگان استانی باید در قالب‌ فرآیندهای متنوع شکل بگیرد. علاوه بر آن، بنیادهای نخبگان استانی باید ارتباط عمیق‌تر و وسیع‌تری نیز با بدنه اجرایی استان داشته باشند تا بتوانند در صورت لزوم و احصاء نیازهای موجود، زمینه‌ را برای بهره‌گیری از ظرفیت و قابلیت‌های نخبگان و سرآمدان بومی فراهم کنند.
الستی تأکید کرد: زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان موضوعی نیست که تنها با اتکا به یک ارگان یا نهاد انجام‌شدنی باشد، بلکه نیازمند هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی خاصه درون‌‍ استانی است که این مهم تا حد بسیاری به فعالیت بنیادهای نخبگان استانی و توانایی ارتباط‌گیری آنان با بدنه اجرایی استان بستگی دارد.
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ممکن است مسائل و چالش‌هایی در استان ایجاد شود یا وجود داشته باشد، اما بر اساس بانک اطلاعاتی موجود، فرد خبره و یا نخبه‌ای برای حل آن در استان حضور نداشته باشد. وجود این بانک‌های اطلاعاتی کمک می‌کند استان نیاز خود را با استفاده از نیروی‌انسانی استان‌های همجوار یا هم‌پهنه رفع کند.
بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، وی در پایان تأکید کرد: روند فعالیت‌های بنیادهای نخبگان استانی و جایگاه آنها باید به گونه‌ای باشد که بدنه استان برای رفع نیازها و چالش‌های موجود از طریق نیروی‌انسانی نخبه، در وهله اول به آنها رجوع کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا