پیاده روی و دوچرخه سواری به افزایش سلامت روانی می انجامد

سیناپرس: پژوهشی جدید نشان می دهد افرادی که به جای استفاده از خودرو، به صورت پیاده و یا با دوچرخه به سر کار خود می روند، از توانایی تمرکز بالاتر و انحراف ذهنی کمتر در محل کار برخوردار خواهند بود. این پژوهش همچنین نشان می دهد که جابجایی از خانه تا محل کار با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، تاثیری بهتر از استفاده از خودروی شخصی بر روی سلامت روانی فرد دارد.

این پژوهش به بررسی داده های 18 ساله به دست آمده از 18 هزار فرد 18 تا 65 ساله ای که از وسایل مختلف برای رفتن به محل کار خود استفاده می کنند پرداخت. این داده ها به آنها این امکان را داد تا جنبه های مختلف سلامت روانی از جمله احساس خودارزشمندی، غم، بیخوابی در شب و نیز ناتوانی در حل مسائل را مورد بررسی قرار دهند. همچنین در این مطالعه، عواملی همچون درآمد، تاهل، داشتن فرزند، داشتن خانه و داشتن شغل که همگی بر روی سلامت روانی موثر هستند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد که زمان سپری شده برای رفتن از خانه به محل کار اهمیت زیادی در سلامت روانی افراد دارد و افرادی که از دوچرخه و یا پای پیاده برای جابجایی از خانه به محل کار بهره می برند، بیشترین احساس مثبت را از این مسیر دارند.

مشروح این مطالعه در ژورنال Preventive Medicine منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا