روز احسان و نیکوکاری

  • روز احسان و نیکوکاری

هفته نیکوکاری (از چهاردهم تا بیست و یكم اسفندماه) به منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند برگزار می شود كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می گیرد.انسان دوستی یا نیکوکاری (به انگلیسی: philanthropy) به اعمال یا اوقافی گویند که در راه اهداف بشردوستانه و برای مقاصد نیکوکاری انجام شده باشد.

از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت ، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

  • درگذشت پیر سیمون لاپلاس

پیر سیمون لاپلاس متولد ۲۳ مارس، ۱۷۴۹ (میلادی) در نورماندیبود. وی  ریاضی‌دان، فیزیک‌دان، اخترشناس و فیلسوف فرانسوی بود، که برای تکمیل مکانیک سماوی بسیار همّت گذاشت.او ۵ مارس ۱۸۲۷ (میلادی) در پاریس در گذشت.

  • درگذشت آلساندرو ولتا

آلساندرو ولتا متولد ۱۸ فوریه ۱۷۴۵ بود. وی دانشمند نام‌دار ایتالیایی مخترع باتریهای نسل امروز است البته طبق گفته‌هایی طی تحقیقاتی عمل آمده روی باتری پارتیان که سالیان اخیر در منطقهٔ بین‌النهرین کشف شده‌است مشخص شده‌است که در حقیقت این ایرانیان بوده‌اند که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش باتری شیمیایی را اختراع کرده و در آن زمان از آن برای آبکاری فلزات استفاده می‌کرده‌اند. وی ۵ مارس ۱۸۲۷ درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا