ماه کوچک زمین شناسایی شد

اخترشناسان با کمک "نقشه‌بردار آسمانی کاتالینا" (Catalina Sky Survey) سیارکی را در آسمان ردیابی کردند و دریافتند حدود سه سال است که این سیارک در حال چرخش به دور زمین است.

این سیارک که در ۱۵ فوریه دیده شد، اکنون به عنوان یک "ماه کوچک" (mini-moon) شناخته می‌شود. بنابر گفته اخترشناسان سیارک مذکور به اندازه یک ماشین لباسشویی بوده است.

قطر این سیارک ۶ تا ۱۲ فوت (۲ تا ۴ متر) است و درخشندگی سیارک‌های نوع C را داشته است.

علاوه بر نکات مذکور سیارک مذکور غنی از کربن است. این یک خبر شگفت‌انگیز خواهد بود؛ چراکه تاکنون بیش از یک میلیون سیارک شناخته شده وجود دارد، اما این دومین سیارکی است که به دور زمین می‌چرخد. اگرچه بیش از یک میلیون سیارک شناخته‌شده در منظومه شمسی وجود دارند، این دومین مورد است که در حال چرخش به دور زمین مشاهده شده است.

در سال ۲۰۰۶ پژوهشگران دانشگاه آریزونا با استفاده از نقشه‌برداری آسمانی کاتالینا (Catalina Sky Survey) موفق به شناسایی یک سیارک که به اندازه یک خودرو بود، شدند و نام آن را" ۲۰۰۶ RH۱۲۰ " نهادند. سیارک " ۲۰۰۶ RH۱۲۰ " کمتر از یک سال پس از کشف نیز به دور زمین می‌چرخید؛ اما سپس مکان چرخش آن تغییر کرد و شروع به چرخش به دور خورشید کرد. سیارک " ۲۰۰۶ RH۱۲۰ " اولین سیارک شناسایی شده بود که به دور زمین می‌چرخید.