خواب کافی و باکیفیت، اضطراب را کاهش می‌دهد

مطالعات قبلی مضرات کم‌خوابی از جمله افزایش احتمال بیماری‌های متابولیک از قبیل چاقی و اضافه وزن،‌ دیابت، کاهش حافظه و افزایش افسردگی را ثابت کرده است.
مطالعات جدید محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد، خواب کافی و باکیفیت شبانه نوجوانان را برای مشکلات و چالش‌های اجتماعی آماده می‌کند و باعث می‌شود اضطراب اجتماعی آنان کاهش یابد.
در این مطالعه آمده است نوجوانانی که خواب کافی دارند، مشکلات را به طور موثرتر حل می‌کنند و با افراد تعاملات اجتماعی بهتری دارند. این کودکان به راحتی می‌توانند با مشکلات مواجه شده در مدرسه و اجتماع کنار بیایند و در جمع‌های دوستانه شرکت کنند.
در ادامه این مطالعه آمده است، خواب کافی یکی از عواملی است که تاثیر تغییرات هورمونی دوران بلوغ را تعدیل می‌کند.
پرهیز از وعده سنگین شام، کاهش مصرف کافئین، حذف تجهیزات کامپیوتری مانند تلفن هوشمند و تبلت از اتاق خواب، دوش آب ولرم قبل از خواب، تاریک کردن کامل اتاق خواب، استفاده از رختخواب و لباس خواب کاملا پنبه‌ای، تنظیم دمای اتاق، پرهیز از خواب طولانی در روز، ‌استفاده از زمان خواب مشخص، پرهیز از مصرف قرص خواب، پرهیز از دخانیات و الکل، فعالیت بدنی در طول روز، استفاده از رایحه گیاهان آرامش ‌بخشی چون اسطوخودوس در اتاق خواب، مصرف غذای سالم، استفاده از تشک مناسب، تمیز نگه داشتن اتاق خواب و نفس عمیق و گوش دادن به موسیقی ملایم از جمله مهمترین موارد مقابله با اختلال خواب هستند.
نتایج این مطالعه در نشریه Child Development منتشر شده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا