بیعانه ویرجین گلکتیک از گردشگران فضایی

آیا تصمیم دارید قبل از دوستانتان سوار یکی از فضاپیماهای مسافرتی "ویرجین گلکتیک" شوید؟ اگر مایل به این امر هستید، این شرکت از پذیرش شما خوشحال خواهد شد.

شرکت "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) برنامه جدیدی را برای رزرو پروازهای هواپیمای زیرمداری خود موسوم به "SpaceShipTwo" اعلام کرده است. این برنامه موسوم به "یک گام کوچک"(One Small Step) برای فروش مستقیم بلیت نیست، بلکه در عوض از مسافران مشتاق مبلغ ۱۰۰۰ دلار به عنوان بیعانه دریافت می‌کند تا وقتی فروش بلیت‌ها آغاز شد، افرادی که بیعانه داده‌اند در اولویت فروش قرار گیرند.

"ویرجین گلکتیک" به دنبال اولین پرواز زیرمداری هواپیمای فضایی "VSS یونیتی" در دسامبر سال ۲۰۱۸، فروش بلیت جدید را متوقف کرد. تا آن زمان، این شرکت ۶۰۰ رزرو از مشتریان در ۶۰ کشور جهان را برای ۹۰ دقیقه پرواز با ۲۵۰ هزار دلار هزینه ثبت کرده است. این سپرده‌ها برای ایالات متحده ۸۰ میلیون دلار سپرده و ۱۲۰ میلیون دلار سود به ارمغان آورده است.

فروش بلیت از زمانی متوقف شد که هواپیمای این شرکت دچار سانحه شد و باعث شد این شرکت عملیات را متوقف کند و مجدداً پیشرفت خود را برای انجام پروازهای مسافری ارزیابی کند.

اکنون این شرکت در پاسخ به ۷۹۵۷ ثبت نام و رزرو آنلاین طی ۱۴ ماه گذشته، برنامه جدیدی برای رزرو صندلی‌ها راه انداخته است. این برنامه موسوم به "One Small Step" از ۲۶ فوریه ۲۰۲۰ برای عموم مردم باز می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق ثبت‌نام آنلاین و واریز بیعانه ۱۰۰۰ دلاری با امکان استرداد کامل نسبت به رزرو صندلی این هواپیمای فضایی و دیدن سیاره خود از مدار زمین اقدام کنند.

هنوز هیچ قیمتی برای بلیت‌های جدید اعلام و همچنین هیچ جزئیاتی در مورد زمان انجام این پروازها ذکر نشده است. اگرچه مدیر عامل این شرکت هشدار داده است که ممکن است قیمت ۲۵۰ هزار دلاری گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

همچنین قابل توجه است که این شرکت در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ زیان ۷۳ میلیون دلاری را گزارش کرده است، بنابراین ممکن است این برنامه در راستای تقویت بنیه مالی شرکت باشد.

"استفان آتنبورو" مدیر بازرگانی "ویرجین گلکتیک" می‌گوید: ما به دلیل تقاضای مداوم و فزاینده‌ای که از سراسر جهان برای گردشگری فضایی وجود دارد، بسیار انگیزه پیدا کرده‌ایم. برنامه "یک گام کوچک" به ما امکان می‌دهد اطمینان حاصل کنیم که افرادی که بیشترین علاقه را به رزرو دارند، در اولین فرصت قادر به انجام چنین کاری خواهند بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا