کتاب استاد ایرانی در حوزه پلاسمونیک چاپ شد

اشپرینگر یکی از بزرگ‌ترین ناشران بین‌المللی است که بیش از ۱۷۰ سال در زمینه انتشار کتاب‌های دانشگاهی و مجلات علمی پژوهشی سابقه دارد.
هدف این کتاب که حاصل سال‌ها تجربه علمی و تحقیقاتی نویسنده در حوزه پلاسمونیک است، ارائه یک توصیف نظری بر خصوصیات اساسی و مسائل استاندارد تئوری پلاسمونیک در مواد و نانو ساختارهای نوظهور کربنی دو بعدی نظیر گرافن و نانولوله‌های کربنی و همچنین مواد کلاسیکی سه بعدی در مقیاس نانو، نظیر نانو ذرات و نانو سیم‌های فلزی است که نظر طیف وسیعی از محققان را به موضوعات ارائه شده جلب خواهد کرد.
همچنین تئوری پلاسمونیک یک شاخه از علم نانو اپتیک است که به بررسی برهم کنش امواج الکترومغناطیسی با الکترون‌های رسانش سطوح فلزی و نانو ساختارهای فلزی می‌پردازد. افزایش سرعت انتقال داده‌ها در مواد نانو در این تئوری، موجب هم‌گرایی علوم الکترونیک و فوتونیک در مقیاس نانو شده است.
در همین راستا این کتاب در ۱۰ فصل و ۳۳۷ صفحه تنظیم شده است و نگارش روان، ساختار و محتوای آن برای استفاده طیف وسیعی از دانشجویان، محققان و علاقه‌مندان به علم پلاسمونیک در زمینه‌های گسترده‌ای از رشته‌ها شامل فیزیک اتمی مولکولی، ‏فناوری‌نانو، مهندسی برق، مهندسی فوتونیک، شیمی فیزیک و فیزیک پزشکی مناسب است.
در این کتاب، نویسنده با استفاده از تئوری‌های درود، هیدرودینامیک استاندارد و هیدرودینامیک کوانتومی در ترکیب با تئوری امواج الکترومغناطیسی مبتنی بر معادلات ماکسول و همچنین تقریب الکتروستاتیک، مجموعه کاملی از مسائل مقدار مرزی اساسی مربوط به علم پلاسمونیک را در نانو ساختارهای دو بعدی و سه بعدی با آرایش‌های مختلف بررسی می‌کند که بخش وسیعی از نتایج کتاب (شامل انرژی امواج پلاسمونیکی، کوانتش امواج پلاسمونیکی، کامپوزیت‌های دو بعدی پلاسمونیکی و …) برای اولین بار گزارش شده است.
این کتاب ‏هم‌اکنون در سایت اشپرینگر معرفی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ‏مشاهده آن به نشانی https://www.springer.com/gp/book/9783030438357 مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا