کیت تشخیص بیماری کرونا بومی‌سازی می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با اشاره به همکاری مشترک ستاد توسعه زیست‌فناوری و اداره کل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، برای تولید کیت‌های تشخیصی کرونا ویروس، گفت: بر اساس این همکاری مشترک قرار است با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، کیت‌های تشخیصی را در داخل کشور تولید کنیم.

مصطفی قانعی با اعلام این خبر اظهار کرد: به زودی فراخوان تولید این کیت‌ها برای مشارکت دانش‌بنیان‌های توانمند اعلام خواهد شد. هر شرکتی که در بازه زمانی کوتاه مدت و با بهترین کیفیت، کیت‌های تشخیصی را تولید کند، در این طرح حمایت می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: سازمان غذا و دارو هم کار استانداردسازی و ارائه تاییدات این کیت‌ها را به عهده گرفته است و هیات امنای ارزی این سازمان، برای خرید این کیت‌ها در دانشگاه‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم متولی حمایت از دانش‌بنیان‌ها می‌شود و هر شرکتی که بتواند بهترین کیت را تولید کند، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام معاونت علمی، قانعی تصریح کرد: این کیت‌های تشخیصی قرار است برای تشخیص آنفلوآنزاهای واگیردار هم مورد استفاده قرار گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا