نگرانی سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع کرونا

«آدانوم گابریاسوس» روز شنبه در یک جلسه توجیهی گفت: موارد ابتلا به کروناویروس که هیچ ارتباط واضحی با منشاء همه گیری ندارند شامل افرادی می‌شود که هیچ سابقه سفر به کشور چین و یا تماس با یک مورد آلوده نداشته‌اند.

وی ادامه داد: چین ۷۵ هزار و ۵۶۵ مورد آلوده به کروناویروس را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که شامل دو هزار و ۲۳۹ مورد فوت بر اثر این بیماری می شود. بر اساس داده های موجود، این بیماری در ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کروناویروس خفیف است و در ۲۰ درصد بیماران شدید یا بحرانی است. این ویروس در ۲ درصد موارد گزارش شده کشنده بوده است.

گابریاسوس افزود: خطر مرگ برای بیماران مسن زیاد و این خطر میان کودکان نسبتا کم است. در خارج از چین، هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا به کروناویروس در ۲۶ کشور و هشت مورد فوت گزارش شده است. 

وی خبر کاهش موارد جدید ابتلا به کروناویروس را در چین خبر خوبی اعلام کرد اما در عین حال گفت که این خبر باید بسیار محتاطانه تفسیر شود و افزود: هنوز خیلی زود است که پیش بینی هایی در مورد این شیوع انجام دهیم.

یک گروه بین المللی از متخصصان با هدایت سازمان جهانی بهداشت که هفته گذشته در چین مستقر شدند، دیروز شنبه به ووهان مرکز  شیوع ویروس سفر کردند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: بیشترین نگرانی ما در مورد پتانسیل گسترش آلودگی به ویروس COVID-۱۹ در کشورهایی با سیستم بهداشتی ضعیف تر است.

گابریاسوس افزود: سازمان جهانی بهداشت ۶۷۵ میلیون دلار برای حمایت از کشورها به ویژه آسیب پذیرترین کشورها، درخواست کرده است. این سازمان، ۱۳ کشور را در آفریقا شناسایی کرده است که به دلیل ارتباطاتشان با چین در اولویت قرار دارند.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت بیش از۳۰ هزار دستگاه تجهیزات محافظ شخصی را به چند کشور آفریقایی ارسال کرده و آماده است تقریباً ۶۰ هزار دستگاه دیگر را نیز در هفته های آتی به ۱۹ کشور ارسال کند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: این سازمان همچنین دو متخصص را به عنوان فرستاده ویژه برای کمک به کشورهای آفریقایی به منظور آماده سازی برای ورود احتمالی کرونا ویروس منصوب کرده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا