استفاده از داروی ضد آنفولانزا برای درمان کروناویروس

كاتسونوبو كاتو (Katsunobu Kato) وزیر بهداشت ژاپن، در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد، ژاپن در نظر دارد با استفاده از یک داروی ضد آنفولانزا به نام آویگان (Avigan) که توسط یکی از واحدهای شرکت فوجی فیلم هولدینگز (Fujifilm Holdings Corp) تولید می‌شود، به معالجه بیماران مبتلا به کروناویروس بپردازد. نام دیگر این دارو فاویپیراویر (Favipiravir) است.

وزیر بهداشت ژاپن در یک برنامه تلویزیونی با یادآور شدن این مساله که هنوز هیچ درمان مشخصی برای بیماری نوظهور کروناویروس مشهور به کووید 19 (COVID-19) وجود ندارد، اظهار داشت که ما همه کارهایی که بتوانیم انجام خواهیم داد.

داروی آویگان به‌عنوان داروی درمانی آنفولانزا در ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد اما به نظر می‌رسد که دارای پتانسیل درمانی برای درمان سایر بیماری‌ها ازجمله ابولا و یک بیماری ناشی از گزش کنه به نام tick-borne است. البته تأکید شده است که به دلیل اثر سوء این دارو بر جنین، استفاده آن  در زنان باردار توصیه نمی‌شود.

او در ادامه توضیحاتش گفت: ما از خارج از كشور می‌شنویم كه برخی داروها ازجمله داروهای ضد آنفولانزا برای درمان این بیماری استفاده‌شده است.

کاتو به خبرنگاران اعلام کرد: وزارت بهداشت بررسی خواهد كرد كه چگونه داروهای آنفولانزا در مبارزه با این بیماری مؤثر است و در صورت لزوم، تمهیدات لازم را برای بسیاری از مؤسسات پزشکی و دارویی فراهم می‌سازد تا این دارو را در اختیار بیماران قرار دهند.

علاوه بر این، وزیر بهداشت ژاپن از اجرای یک سیاست اساسی درباره نحوه مقابله با شیوع این بیماری سخن گفت که پیش از روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

به گفته مقامات دولتی، این درمان آزمایشی روی یک بیمار داوطلب ژاپنی که در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلاست، اجرا خواهد شد.

داروی آویگان تولیدشده توسط شرکت Fujifilm Toyama Chemical Co، به‌عنوان داروی درمانی آنفولانزا در ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که دارای پتانسیل درمانی برای درمان سایر بیماری‌ها ازجمله ابولا و یک بیماری ناشی از گزش کنه به نام tick-borne است. البته تأکید شده است که به دلیل اثر سوء این دارو بر جنین، استفاده آن در  زنان باردار توصیه نمی‌شود.

تاکنون در ژاپن آزمایش 750 نفر برای ابتلا به بیماری کروناویروس مثبت اعلام‌شده است. اما بیشتر افراد آلوده به کروناویروس جدید که از ووهان چین آمده بودند، در کشتی کروز الماس پرنسس که در یوکوهاما مستقرشده،  قرنطینه شده‌اند.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا