افزایش 50 درصدی مبلغ جایزه نقدی دانشجویان نمونه امسال

دکتر مجتبی صدیقی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری و منتخبین دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه تهران برگزار شد به تشریح جزئیات برگزاری این مراسم پرداخت و گفت: جشنواره دانشجویان نمونه در این دولت به شکل منظم برگزار شده است و ما از برگزاری این جشنواره  سه هدف را پیگیری می کنیم. اول اینکه از تلاش های دانشجویان نخبه کشور و زحمات اساتید آنها که این دانشجویان را تربیت کرده اند تقدیر  شود و  هدف دوم نیز به منظور ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان است تا آنها نیز با دیدن این دانشجویان نمونه‌های کشوری ترغیب و تشویق شوند و این مسیر را دنبال کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره فوق این است که از این  فرصت استفاده کنیم تا مسائل حوزه آموزش عالی در حوزه پزشکی و غیرپزشکی را به گوش مسئولان برسانیم تا امکانات و تجهیزات حمایت از این دانشجویان افزایش یابد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بازنگری آیین نامه دانشجویان نمونه، گفت: امسال با بازنگری آیین نامه دانشجویان نمونه ، سخت‌گیری ها بیشتر شد تا بهترین ها انتخاب شوند در حوزه آموزش و پژوهش امتیاز ها سخت تر و جدی تر شد  برهمین اساس تعداد دانشجویان نمونه در این دوره نسبت به سال گذشته کمتر هستند. هدف ما این بود که فردی که به عنوان دانشجوی نمونه  معرفی می شود در آن هیچ تردید، شک و شبهه وجود نداشته باشد.

 صدیقی از افزایش جایزه نقدی منتخبین دانشجوی نمونه امسال خبر داد و گفت: کاهش تعداد دانشجویان برای شرکت در این جشنواره موجبافزایش جایزه نقدی شد به طوریکه جایزه نقدی دانشجویان کارشناسی بیش از 50 و دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد نیز تا 50 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر علوم در خصوص تسهیلات و امتیازات اختصاصی به دانشجویان نمونه نیز اظهار کرد: دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت و کمک می شوند. دانشجویان در مقاطع پایین تر می توانند  بدون آزمون در دوره بالاتر شرکت کنند. همچنین این دانشجویان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند و از امتیاز برای جذب در دانشگاه ها برخوردار هستند.

 رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان تاکید کرد: امسال دانشگاه آزاد همانند سایر زیر نظام های آموزش عالی در این جشنواره شرکت کرد. البته دانشجویان نمونه دانشگاه ازاد اسلامی توسط خود دانشگاه معرفی شده اند چندنفر از این دانشجویان معرفی شده شرایط ما را نداشتند ولی چند نفر از آنها پذیرش شدند و درنهایت امروز بعد از ظهر با حضور معاون اول رئیس جمهور ۳۰ نفر از دانشجویان نمونه معرفی و تقدیر می‌شوند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا