مبتلایان HIV در معرض بیشتر انسداد مزمن ریوی

محققان بیمارستان سنت‌میشل اونتاریو کانادا در مطالعه اخیر خود دریافتند افراد مبتلا به HIV، 34 درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به بیماری مزمن ریوی روبرو هستند و در مقایسه با سایر افراد، ۱۲ سال زودتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

محققان در این مطالعه، وقوع این بیماری را در بین افراد ۳۵ سال به بالا که با HIV یا بدون آن زندگی می‌ کردند بین سال‌ های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۵ بررسی کردند.

نتایج نشان داد افراد مبتلا به HIV با میانگین سنی ۵۰ سال، بیماری انسداد ریوی شأن تشخیص داده شده بود درحالیکه در افراد فاقد HIV، سن تشخیص بیماری ۶۲ سال بود.

دکتر «تونی آنتونیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «با طولانی ترشدن عمر افراد مبتلا به HIV، شناخت و فهم سایر بیماری‌ های شایع در آنان به منظور پیشگیری، غربالگری و درمان بسیار مهم است.»

بالغ بر ۳۸۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی هستند و پیش بینی می‌شود این بیماری تا سال ۲۰۳۰ تبدیل به چهارمین علت مرگ در جهان شود. این بیماری قابل پیشگیری بوده و رابطه قوی ای با سیگار کشیدن دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد احتمالا رواج بیشتر سیگار کشیدن در بین افراد مبتلا به HIV، علت بروز ریسک بالاتر بیماری انسداد ریه در این بیماران است.

منبع: مهر

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا