بایننس خرید و فروش رمز ارز را متوقف کرد

صرافی بزرگ و معتبر بایننس خرید و فروش رمزارز در پلتفرم خود متوقف کرد تا مشکلی فنی در زیرساخت، بررسی و حل شود. این صرافی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که به‌خاطر فعالیت‌های غیرمترقبه‌ی نگه‌داری و تعمیرات، باید اکثر فعالیت‌های خود را متوقف کند.

درحال‌حاضر رسانه‌ها می‌گویند که تقریبا تمامی فعالیت‌های تجارتی اعم از برداشت و دریافت ارز و حتی تبادل دارایی در حساب‌های زیرمجموعه و معاملات آتی غیرممکن هستند. البته صرافی‌های شریک بایننس همچون زیرمجموعه‌ی آمریکایی این شرکت، تحت تأثیر توقف فعالیت نیستند.

عدم تأثیر روی دارایی‌ها

چانگ‌پنگ ژائو، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل بایننس در حساب کاربری توییتر خود نوشت که یکی از واحدهای ارائه‌ی داده‌ی بازار در صرافی با مشکل مواجه شده، اما تأثیری روی موتور مرکزی نداشته است. درنتیجه هیچ بخشی از دارایی کاربران تحت تأثیر مشکلات پیش آمده نخواهد بود. به‌علاوه او ادعا کرد که معامله‌های آتی به‌درستی در پلتفرم قابل اجرا هستند، چون از موتور اجرایی متفاوتی استفاده می‌کنند.

ژائو در اطلاع‌رسانی دیگری گفت که برای جبران مشکل پیش آمده برای کاربران، بخشی از کارمزد معاملاتی آن‌ها به مدت یک روز لحاظ نخواهد شد. او در آخرین توییت خود نیز نوشت که مشکلات تا حد زیادی برطرف شده‌اند و کاربران می‌توانند در سفارش‌های خرید و فروش خود تغییر ایجاد کنند تا فرایندها به حالت عادی بازگردد.

جدیدترین مشکل کاربران بایننس

مشکل اخیر، جدیدترین چالشی است که برای کاربران و اعضای بایننس ایجاد شد. صرافی بزرگ رمزارز چند روز پیش خبر از مشکل دیگری در فرایندهای اجرایی داد. آن‌ها در گزارش خود اذعان کردند که انتظار حجم بالای کاربران جدید را در پلتفرم خود نداشتند. در بخشی از گزارش قبلی نوشته شد:

هفته‌ی گذشته شرایط بسیار سختی داشتیم. تعدادی مشکل کارایی و بهره‌وری را تحربه کردیم که تأثیری منفی روی دست‌رسی به پلتفرم ما داشت.

طبق گزارشی که هفته‌ی گذشته توسط بایننس منتشر شد، پلتفرم خرید و فروش این صرافی توانایی مدیریت حجم بالای کاربران را نداشت و همچنین آمار بازار و سفارش‌ها و دارایی‌ها نیز به‌روز نمی‌شدند. آن‌ها قول دادند که به‌زودی همه‌ی مشکلات کارایی را برطرف می‌کنند. به‌علاوه، به کاربرانی که از مشکلات پیش آمده خسارت دیده‌اند پیشنهاد می‌شود تا با بخش پشتیبانی صرافی تماس بگیرند.

برخی از کاربران توییتر پس از اعلام خبر ناگهانی توقف فعالیت در بایننس، نگرانی‌هایی جدی را مطرح کردند. حتی برخی ادعا می‌کنند که شاید بزرگ‌ترین صرافی رمزارز تحت حمله‌ی سایبری یا نفوذ باشد. به‌هرحال اکنون هیج شواهدی مبنی بر هک شدن بایننس وجود ندارد. درواقع مشکلات کارایی که اخیرا توسط خود صرافی تأیید شد و همچنین گزارش‌های متفرقه ازسوی کاربران، وجود مشکل فنی ساده را محتمل‌تر می‌کند.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا