سیستم نیوماتیکی انتقال مواد بومی سازی شد

 مهندس محمدرضا غفاری مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان یدک جویان کوشا مستقر در پارک علم و فناوری کرمان گفت: سیستم انتقال مواد نیوماتیکی قبلاً توسط شرکت‌های اروپایی، چینی و امریکایی ساخته و به کشور وارد می‌شد، اما با توجه به تحریم‌ها و بالارفتن قیمت دلار امکان خرید و تامین قطعات یدکی و پشتیبانی برای شرکت‌های داخلی محدود شد.

وی تصریح کرد: تیم تحقیق و توسعه شرکت متشکل از نخبگان بومی با تخصص‌های برق، مکانیک و طراحی هم‌زمان با نیازسنجی بازار صنایع هدف، کار بر روی طراحی، بومی‌سازی و بهینه‌سازی را آغاز کرد و نهایتاً پس از یک‌سال تلاش و آزمون و خطا توانستیم برای اولین بار و با موفقیت یکی از این سیستم‌ها را ساخته و در صنعت مس اجرا و عملی کنیم.

 غفاری با بیان شاخصه‌های مهم این سیستم گفت: این محصول قادر است مواد پودری با محتوای رطوبتی را به فواصل دور انتقال دهد و قیمت تمام شده آن نصف قیمت نمونه خارجی و کلیه قطعات در این شرکت تولید می‌شود.

وی بیان داشت: این سیستم در صنایع معدنی به ویژه فولاد کاربرد دارد اما تیم تحقیق و توسعه شرکت یدک جویان کوشا علاوه بر بومی‌سازی موفق به بهینه‌سازی و ارتقاء سیستم شد که شاخصه دوزینگ و یا کنترل تناژ از مهمترین شاخص های بهینه سازی این محصول می باشد

غفاری اظهار داشت: نهایتاً این سیستم در صنایع معدنی که انتقال مواد آنها با مشکل مواجه است قابلیت جایگزینی و رفع مشکلات را دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا